Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 30 juni 2012 23:12

 Hej igen,

Kom ut lite sent men gick i alla fall 5,2 km i spåret. Men det var ganska mycket vatten på ett ställe.


 


Men det var ju bara att knalla igenom, blöta skor dör man inte av. Men fy va äckligt vatten och jisses va mygg det var just där. Jag klagar mycket på myggen men det är otroligt mycket mygg.

Nu ska jag slappa i soffan med vattenmelon.

God natt!

  


Av Helena - 30 juni 2012 19:00

Hej hej,

Har köpt en tidning idag (Body) och det stod mycket bra saker i den. Man skulle kunna tro, att jag tror att man kan läsa sig i form....hahaha..men det tror jag inte. Det stod några BRA saker i tidningen som jag verkligen ska hålla fast vid. Helt superbra alltså...

Så här står det;


BODY

Praktisk guide till framgång


Försök aldrig att träna dig till ett kaloriunderskott. Bosätt dig inte på löpbandet. Dieten kommer först, kardion är en distanserad tvåa. Den mest korkade dietstrategin som någonsin har uppfunnits är människor som går upp tidigt på morgonen för att hinna med kardio innan de går till jobbet, och sedan följer upp den med en återhämtningsshake. Grattis - du slösade just bort två timmar av ditt liv.

Kardio är bra för hjärt- och kärlhälsa, men de flesta människor använder det som ett verktyg att gå ner i vikt och tvingar sig själva till eskapader som inkräktar på deras dagliga rutiner (och deras mentala hälsa).

Nästa gång: skippa både shaken och kardion.

Sov två timmar längre och strunta i att äta fram till lunch. På det här viset skapar du samma kaloriunderskott, men med en extra bonus: du är mer utvilad och har sparat tid.


Hur många år har jag inte sagt; I morgon bitti ska jag gå ut och gå på morgonen kl.05:15

Blev så glad när jag läste det här.....hehe...för jag kommer ALDRIG ut på morgonen, är alldeles för trött och gillar att ligga och dra mig i sängen.


Läste även en bra sak i en annan tidning (jaaa, jag köper ganska många tidningar i hopp om att jag ska bli peppad), det var i tidningen KOM I FORM MAN (man kan läsa den även om man är kvinna). En jättebra tidning som jag aldrig läst tidigare.


Det står så här;

Styrketräning bränner fett mer effektivt än en lång löprunda i stadigt tempo på grund av de skador som uppstår i muskelvävnaden. Ett hårt styrkepass skapar en syreskuld i musklerna som måste återställas. Detta kallas för efterbränning, och under tiden denna pågår konsumerar musklerna mer energi än vanligt. Under återhämtningsprocessen bryts kroppens fettlager ner och fria fettsyror frigörs i blodet där de används som bränsle. Ytterligare en fördel är att styrketräning bygger muskelmassa. Muskler är en aktiv form av vävnad som bränner kalorier i muskler. Ju mer muskler du lägger på dig, desto mer fett förbränner du. Bäst är det att träna till failure med väldigt korta vilopauser mellan seten om du är ute efter att bränna fett, eftersom denna metod ger upphov till maximala skador på muskelfibrerna.


Jaha, dags att börja bygga muskler då:-)

Och jobba mer på kosten och strunta i att kardion.....

Nä, men jag behöver kardion också, ska försöka köra ett spinning pass nästa vecka. Om det är något förstås??


Jag vet ju att det finns många, många teorier om det här med fettförbränning och miljarder dieter. Har ju testat en och annan diet förr. Den värsta var nog en där man typ bara skulle käka bananer...eller den när man bara skulle äta popcorn (det var väl Madonna som körde den dieten). Fy f_n, jag som nästan kräks efter 1 banan.


Nähä, om jag skulle ta och stoppa i mig lite kyckling och ris och sen ge mig ut i spåret.

Hejdå!

  




Yes

Av Helena - 29 juni 2012 20:55

Hej hej,

Ja, då vägde jag mig i morse igen då och gissa vad?? Jag har gått ner....(vilken lättnad).


 


Jag var lite orolig att det skulle va åt andra hållet. Det känns bra men samtidigt vet jag att det kan vända fort.

Blir livrädd varje gång det blir helg, för det är svårast då. Men jag kör ju inte strikt diet direkt, så jag fuskar ju med fika och mat ibland.


Har tränat idag......finns väl inget annat att göra en fredagkväll eller?

Blev 10 min på cykel som uppvärmning

Rygg, axlar och bröst + mage

20 min på löpbandet


Det var dagens pass, inte det jobbigaste passet direkt men jag var i alla fall där och tränade lite. 

I morgon blir det nog inte någon träning på gymmet. Tar en vilodag och går möjligen spåret. Men på söndag kör jag igen.


Hm.....Filip har en stor chokladkaka, Elin har en chipspåse och Mats har glass....vad har jag??? Äh, jag tar en proteindrink, det duger fint. Den är ju asgod...och med mjölk är den ännu bättre. Och det är sant!

Nu ska jag lägga mig i soffan och somna och snarka lite.

Sov gott!


  




Av Helena - 28 juni 2012 22:12

Hej igen,


En fin låt som jag delar med mig av. Tack......


Oj

Av Helena - 28 juni 2012 21:39

Hej hej,

Har tränat idag, det gick bra. Faktiskt! Tränade ben och armar. Och sen gick + sprang jag på löpbandet. Kändes bra, ökade farten när jag sprang. Jag sprang ju inte hela tiden förstås, utan gick 2 minuter och sprang 1 minut. MEN det är en sak som är väääldigt irriterande och det är den där förbaskade "tiden" på löpbandet. Och med det menar jag att när man springer (eller går) så räknar det ju ner från tex 20 minuter. Med jämna mellanrum så försvinner tiden och det visas hur många kalorier man bränt (brukar ju inte va allt för många) och det visas en massa annat, som jag inte ens förstår. Varje gång jag springer så glor jag konstant på tiden, hur det räknas ner och det känns asbra. Sen när tiden försvinner och när jag inte har kontroll, så känns det genast mycket jobbigare, jag vinglar när jag springer mm. Inte bra!! Jag måste kolla med personalen om det går att ställa in manuellt på nåt vis...Jag vill se tiden hela tiden, så är det bara.


Maten idag då? Jo, det blev en liiiiten cheeseburgare från McDonald´s (som jag tog i bilen efter att hämtat Elin från hennes jobb) + en proteindrink till lunch.

Middagen bestod av blodpudding, bacon och lingonsylt, inte så gott. Tog bara en stackars puddingbit. Blä...

Åt glass igår, skrev jag det? Förmodligen inte....


Jag har några funderingar på det här med förbränning av fett men det får bli i ett annat inlägg. Jag vet ju att det ibland är några träningsfreak inne och läser, så de får gärna lämna en kommentar på det.


I morgon är det vägning.....jag vet inte om jag törs. Har inte vägt mig på hela veckan, så jag har ingen aning om vad det står på vågen. Har bestämt att bara väga mig 1 ggr/vecka för annars blir det så att, varje gång jag går förbi vågen (den står i köket) så väger jag mig. Det är helt knäckande! Vet ni hur mycket 2 små, vanliga dricksglas med vatten väger? Alltså....hur mycket man går upp när man druckit dom? Jaa, alltså bara vattnet...

Testa så får ni se....väg er innan (typ 2 ggr) och sen drick lite vatten och sen väg er igen.


Jag tänker nog träna i morgon med, får se vad det blir då.

Hejdå!

  



Av Helena - 27 juni 2012 23:13

Jaha, nu kanske jag inte hinner med träningen i morrn heller!!!

Nu tror ju alla att jag skriver så bara för att slippa Zumban i morgon men åhnej....

Men jag måste gå på ett fotbollsmöte, Filip ska ju iväg på cup i Danmark och det är föräldramöte. Klart man går eller hur! Mats ska ju iväg på hockeymöte samma tid....typiskt att det krockar. Så det blir nog gymmet i morrn, efter mötet. Hoppas jag hinner.


Nu tänker jag verkligen gå och sova, god natt!


"Den lättaste dagen under en bantningskur är den tredje, för då har man i alla fall redan slutat. "


Av Helena - 27 juni 2012 22:58

En filmsnutt från midsommarafton. Elin och Ebba showar lite....i stugan i Flen. Mats och Filip glider förbi.


http://www.youtube.com/watch?v=6nIdk3YC4zc


Av Helena - 27 juni 2012 20:51

Hej hej,

Ingen träning idag, tyvärr. Hann inte riktigt med det. Åkte från jobbet efter kl.18 och ner på stan & handla. Sen hem med maten, som Elin skulle tillaga. Blev underbart gott! Och nyttigt! (bilden är på Elins portion, jag tog inte så mycket nudlar)

 

Sen har jag ett dilemma...antingen gå ut och gå eller stanna hemma och kolla på So You Think You Can Dance?? Det är ju lättveckan så jag skulle kunna stanna hemma och slappa i soffan. Men jag vet inte. Nåja, jag skriver väl här ett tag så kanske jag kommer på hur jag ska göra.

I morgon är det torsdag och det stod egentligen Zumba på schemat men jag vet inte. Hade ju tänkt att jag skulle få sällskap men hon/de bangar nog. Hm..äh, jag går väl dit strax innan och ser om det finns plats kvar. Och skulle jag ha oturen (läs turen) att det är fullt på passet, så får jag väl träna lite styrka istället. Men jag tror att Zumba är skitkul, när man väl kan stegen och så men va f_n, jag är ju som en flodhäst. Och flodhästar gör sig inte bra på Zumbagolvet. Så är det bara.


 


Idag har jag också fått en massagetid v.28 Tjoho!! Tror det är 1 år sen jag fick massage, det var i Turkiet i maj förra året. Och fy satan, vad hon masserade hårt. Det gjorde så ont i mina lår...i min rygg...

Och där ligger man på britsen (i en blöt bikini) och bara tycker att det är oskönt, inte säger man nåt, man ligger där och biter ihop och hoppas på att hon skulle va klar och gå vidare till nästa ställe. Man vet dessutom om att det är helkroppsmassage......Och massage som ska vara skönt. När man är utomlands så vet man ju aldrig riktigt var man ska få massage, hur de gör osv. Nice suprice liksom.


Nu har jag bestämt mig, jag stannar inne och tittar på tv. Och nu har det börjat så det är bäst jag går och sätter på tv:n. Får låna Elins tv eftersom Mats och Elin kollar på fotboll här nere. Dessa fotbollsmatcher, tar de aldrig slut??

God kväll!

  

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards