Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 12 juni 2012 22:33

Hej,


Ja, idag blev det bara 8,2 km i skogen. Och jag säger bara en sak; Fy f_n va mygg!!! Hatar mygg! Hade hela huvudet fullt hela tiden.

I morgon bitti tänkte jag (och det är bara en tanke än så länge) sticka ut och gå spåret. Typ vid 5-5.30 tiden ungefär. Nu är ju jag inte den piggaste på morgonen, ligger gärna kvar i sängen, men vem vet? Kanske man får ett ryck och gör något oväntat. Sen blir det träning på gymmet i morgon kväll.


  


Av Helena - 12 juni 2012 17:21

Hej hopp,


Oj, vad dålig jag är på att uppdatera varje dag....


Träningen igår gick väl inte så värst bra. Var väldigt trött och framför allt svag i bröst, axlar och armar.

Men starkare i benen, vilket var lite förväntat. Bäst jag ligger i hårdträning om jag ska nå målet vecka 31,

som PT-Cam har satt upp. Hon är tuff hon!!


Känns som om jag är nere i en svacka, segt att ta sig upp. Blir väl lätt så när vågen vägrar visa lägre siffra. Jäkla skitvåg!


Nä, ta nya tag och rycka upp sig, så inte PT-Cam blir besviken på dåliga resultat.

Sticker väl iväg ut i spåret idag och gymmet i morgon.

Hejsvejs!

Av Helena - 10 juni 2012 23:10

Hej,

Jaa, nu var det ju så att jag skulle testa alla passen på BalanZe och i torsdags testade jag Afrodans för första gången.

Det var ganska kul faktiskt och inte så himla jobbigt som jag hade föreställt mig. Men jag var ju helt fokuserad på alla rörelser, så jag tog väl inte ut dom ordentligt. Det var skoj i alla fall.

I veckan som kommer blir det antingen stepup eller spinning. Jaa, kanske både och, vem vet? Jag verkar ju vara på G nu, så allt kan hända. 


I morgon är det måndag igen, tänk vad helgerna går fort. Alldeles för fort!

Dags att gå och sova, så man orkar upp till jobbet i morgon.

Sov gott!

Av Helena - 10 juni 2012 23:04

Hej,


Idag kändes det lite segt i benen, särskilt i vänstra. Har lite ont i hela lårets baksida och ner i vaden. Känns inte så bra. Men, det blev lite rask promenad i spåret trots allt. Jag gick 5,2 km och sen hem och laga mat, käka och sen kollade jag lite tv. Sen stack jag ut i spåret igen och gick 5,2 km. Så idag har jag avverkat 10,4 km och det känns bra.

Men fy satan vad mygg det är ute i skogen. Usch!


Nu väntar jag bara på att det ska försvinna några kilon men de tycks vilja hålla sig kvar. De trivs på mig, dom där fettcellerna. Usch, för det med!!



Av Helena - 9 juni 2012 20:04

Hej hej,


Oj, idag har jag gått mycket, det känns i benen. Först gick jag på löpbandet i 1 timme, i sällskap med Tessan. Det var skoj att prata med henne. Nu har jag gått 9,6 km i spåret. Det började ju givetvis att regna men lite regn dör man inte av. Sägs det...


Är ganska nöjd med min träningsvecka, har lyckats klämma in 5 dagars träning på gymmet och även 5 timmars promenad. Jag har skött mig med andra ord   .

Blev en latté och räkmacka idag, efter gymmet. Kanske inte det bästa men......


Men jag inser nu att jag inte lyckats gå ner 1 kg/vecka. Det känns ju trist men jag är glad att jag i alla fall går neråt. Och att det händer något i alla fall, även om det inte är så många hekton.


Köpte tidningen Body igår och nu är jag mer laddad än någonsin. Mååånga stora killar och tjejer i den tidningen.

Nu dags för mat, det blir köttfärsröra med sallad. 

Hejsvejs! 

Av Helena - 6 juni 2012 20:50

Bilderna talar för sig själva


  


     

Av Helena - 6 juni 2012 19:59

Hej hej,

Idag blev det 1 timma i spåret, 5,2 km. Tänkte gå 2 varv...men så blev det inte.

I morgon blir det gymmet igen. God kväll!  

Av Helena - 5 juni 2012 23:37

Hej,


Nu är det nära...snart når jag mitt första delmål, dvs gått ner 10% av min startvikt. Hade ju tänkt att jag skulle belöna mig själv när jag når mina mål. Får klura lite på vad det kan bli.

Skulle ju boka massage när jag gått ner 5 kg men det gjorde jag aldrig. Kanske får bli en massage, det är ju inte helt fel. Jag masserar och masserar men bokar sällan massage själv. Dumt! Japp, massage får det bli.


Massageutbildningen som jag gick på Hälsoteket i Solna var jättebra, kan verkligen rekomendera utbildningarna där. Det är bra med helgutbildning när man jobbar heltid och inte kan ta tjänstledigt. Men det var jobbigt, särskilt när man som jag, inte gått i skolan på bra många år. Tufft att plugga till alla tentor. Klarade det och var klar januari 2006. Diplomerad massör. Skulle väl ha fortsatt men orkade inte just då + att det var lite skralt i kassan. Det kostar ju trots allt en del pengar.

Nu skulle jag vilja gå någon mer utbildning men kan inte bestämma med för vad.


    


Igår gick jag en timmes promenad. Idag har jag tränat på gymmet;

10 min cross

20 löpband (blandat gång och joggning..jaa, ni läste rätt!)

Benpress 100 kg x 10 rep, 3 set


Sen hann jag inte med mer, då jag skulle hämta Mats från jobbet. I morgon ska jag försöka hinna med ett pass, jag tror att  BalanZe har öppet. Det får även bli en promenad på 1 timme. Måste ju få ihop mina 4 timmar.

God natt!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards