Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

2:a passet på gymmet

Av Helena - 2 februari 2014 18:34

Hej,

Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan......fick så himla ont i mina vader/benhinnor. Kunde ju inte ta ett kliv ens. Gav upp!! Ni vet, när det känns som om vadmusklerna ska poppa ut. Haha...men jag kan väl knappast skylla på för stora muskler.....eller?? :)

Dagens pass såg ut så här;
Uppvärmning crosstrainer - 5 min
Benpress
Baksida lår
Rygg, 2 övningar
Mage
10 min på löpband (gick i halvfart)

Det tog ungefär drygt en timme och jag blev väl inte allt för svettig. Lite dåligt kanske men jag ska köra lite hårdare nästa gång.

I morgon startar 100 dagars utmaningen för mig, dvs mycket träning och bra mat. När dessa 100 dagar är över, kommer det före- och efter bilder.

Start- och Stoppdatum:
3 feb - 13 maj

Jag har inte helt klart för mig just nu, när det gäller upplägget men det får jag fnula på tills i morgon bitti. Men tanken är att jag ska köra styrka 3-4 ggr/vecka och promenader nästan varje dag. Och jag ska även försöka lägga in lite löpträning senare.
Så nu jäklar!!! Jag måste ju vara fit for fight i augusti när Midnattsloppet går av stapeln. Det känns väldigt långt dit, men jag vet hur det är, rätt som det är så är man där.

Det viktigaste är att ha en plan och ett mål.....hm...har väl inte planerat jättebra än men jag ska sätta ihop en plan. Ska även ha några delmål. Och hur tråkigt det än är så är det ju vikten jag måste få ner. Suck!! Men det ska nog gå bra.
Med lite pepp och råd från er som läser så ska det nog gå vägen:D

Hejdå!







 
 
åsa

åsa

3 februari 2014 19:56

Lycka till Helena!!

Kram ♡

http://750706.blogspot.se

Helena

3 februari 2014 20:20

Tack, Åsa!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 23 januari 2014 23:39


Hejsan, Jaaa, vad säger man? Det här är ju minsann kors i taket!! Jag har varit på gymmet idag för första gången i år. Och det kändes jäkligt bra, måste jag säga. Men det var ju lite sådär....nervöst. Ny PT och allt. Undrar varför man är tokig...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards