Alla inlägg under januari 2014

Av Helena - 23 januari 2014 23:39

Hejsan,

Jaaa, vad säger man? Det här är ju minsann kors i taket!!

Jag har varit på gymmet idag för första gången i år. Och det kändes jäkligt bra, måste jag säga. Men det var ju lite sådär....nervöst. Ny PT och allt. Undrar varför man är tokig och bokar in PT-pass vid första träningstillfället? Jag brukar väl inte va så wild and crazy. Men jag förstod att det skulle bli en hyfsat lätt träningpass eftersom det var första gången efter ett lååååångt uppehåll, plus en helt ny PT, som jag aldrig träffat. Sen var ju en del man glömt att packa ner i träningsväskan, tex handduk, hänglås, shampo mm. Och när jag skulle plocka fram mitt kort, hittade jag det inte.....stod där och fibblade bland alla mina miljoner kr (kvitton), men.....där var det. Jag dammade av det lite och det lästes av hur lätt som helst.

Jag kände mig sjukt taggad och PT: n sa att jag såg väldigt pigg ut i ögonen:-) Jag sa aldrig att det var skräcken som lyste i ögonen.....jag lät henne tro att det var "pigghet". Men fy fasiken, jag är i sämsta skick ever och det blir tufft att komma igång. Men det här ska nog gå bra.

Nu kanske ni undrar varför jag inte har tränat på så himla länge, eller hur? Ja, det skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om men jag struntar i det. Men för att göra det enkelt, så säger jag; Jag har haft lite annat att tänka på + jag har väl varit LAT. Jag följer ju några sidor på Facebook och där är det många som skriver att feta människor är lata. Så JA, jag är väl jäkligt lat dårå! Jag blir så trött på alla som skriver/säger så. Det beror inte bara på lathet, tro mig!

Vad har jag för mål denna gång då? Ja, dels gå ner i vikt, förstås, men jag ska ju börja springa snart...eller i vår kanske. Jag är ju anmäld till Midnattsloppet:-) Vad tror ni om den då?? Haha....Herregud, jag har aldrig i hela mitt liv sprungit 1 mil. Wish me luck!

Nu ska jag försöka sova, vilket inte kommer att gå så bra. Sömnen är åt skogen just nu, eller det har den varit väldigt länge.
Sen ser jag fram emot lite träningsvärk i morgon.

God natt!




Av Helena - 3 januari 2014 19:46

Hej,


Nu har jag gjort egen granola och det blev så himla bra...tror jag....men jag har smakat och det blev bra. Har dock inte testa till yoghurt än. Det är bara en massa nyttigheter i. Nja..kanske ett och annat bananchips i och det är väl inte det nyttigaste men ganska gott:)


I morgon kanske jag tar mig till gymmet (om jag hittar dit, det var ju ett tag sen jag var där). Men det är alltid så pirrigt att gå dit efter ett längre uppehåll. Men va tusan, det är väl bara att gå dit, hur svårt kan det vara?!


Nu ska jag faktiskt testa min goda granola/müsli.



Av Helena - 3 januari 2014 12:35

http://youtu.be/ZJ8Zdj0OPMI


Bjuder på denna!

Av Helena - 2 januari 2014 21:00

Hej,

Jaha, då var man igång! En mjukstart....man får väl inte chocka kroppen för mycket.

Frukost - yoghurt med flingor (inte de bästa flingorna men....)
Lunch - kaffe med mjölk, en skiva mörk surdegsbröd med ost och skinka (på stan)
Middag - fläskfilé, sås, sallad (avokado mm)

Inte opimalt, jag vet....men ändå en hyfsad start, måste jag säga. Jag stod nämligen och dreglade över en bananbakelse på Roggebageriet. Det är lite si och så med mattiderna när man är ledig, frukost lite senare än vanligt osv.
Man ska vara nöjd med det lilla. Jag ska försöka tänka lite mer på det jag lyckas med och inte så mycket på det jag inte lyckas med.

I morgon drar jag ut på och tar en promenad (för första gången på väääääldigt länge). Tänkte börja med 30 min/dag i nån vecka och sen öka på till 60 min. Och sen ge mig iväg till gymmet nästa vecka. Känns lite pirrigt!! Haha...jag har ju inte varit där på aslänge.

Nu ska jag se om det börjar någon film på tv:n.

Och som jag skrivit tidigare; alla tips, ideér och kommentarer är välkomna! Hjälp mig att få bort det här jäkla fettet och hjälp mig att få mer muskler.

Tack o hej!

Av Helena - 1 januari 2014 17:00

Hej!


Oj, det var verkligen länge sen jag var här och skrev. Och ni vet ju vad det beror på eller hur? Ingen träning alls på jättelänge, med andra ord. Och om jag ska försöka förklara varför så kan jag bara säga; För mycket av det ena och för lite av det andra. 

   

Men jag kan säga att det kommer att bli en ändring på det nu. Joo, så är det minsann. Det ska bli ändring på det som har varit för mycket och mer av det som det varit för lite av. Så är det bara!! Det är väl det jag har som mål 2014.

Jag vill inte vara negativ och skriva en massa om det som har varit tungt, nu blickar vi bara framåt.


Jag kommer att börja med att boka in ett PT-pass direkt efter ledigheten, dvs efter den 7:e. Usch och fy.....det blir nog jobbigt. Tänk er själva, det är ju som att starta om på nytt. Nu är jag så där förbaskat otränad igen, blir anfådd av den där jäkla ICA-trappan. Det är när jag går upp för den (med ett par påsar) som jag får "nära döden upplevelse". USCH!!!

Jaja, bara blicka framåt och köra på liksom! De har tydligen ny Personlig Tränare på BalanZe nu, så vi får väl se hur det kommer att gå. Kommer att sakna min gamla PT.....


2014 kanske blir mitt år  



Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards