Alla inlägg under juni 2013

Av Helena - 30 juni 2013 20:06

Hej,

Egentligen borde jag jubla, min semester börjar i morgon. Men ärligt talat så känns det inte alls bra att gå på semester just nu. Vet inte om det skulle kännas bättre senare heller.

Men jag tror att jag behöver semester, min kropp behöver det, om inte annat.
Jag brukar inte skriva om mitt jobb, det här är ju min träningsblogg, men just nu har jag inget annat att skriva om. Träningen uteblir men det är ett val jag gör. Oj, va fint det lät...."ett val jag gör". Nej, om jag skulle välja så skulle jag träna. Jag tycker det är roligt att träna men när dygnet bara har 24 timmar, måste man välja bort några saker. Och då får nog träningen bli det jag väljer bort, tyvärr.

Men.....idag har jag bokat in ett gäng PT-pass, så nu finns det ingen återvändo. Haha!! Enda sättet att få fart på det här fläsket, är att boka ett pass med PT-piskan:-)

Jag hoppas jag hittar tillbaka till träningsglädjen igen. Det gäller att försöka ändra på sin tillvaro, att försöka prioritera rätt, helt enkelt. Så enkelt är det!!

Och om jag börjar träna igen, så kanske den här jäkla klådan försvinner. Jag tror (trodde) att det var en biverkning av magtabletterna, så jag slutade med dom....men det slutar ju aldrig att klia....grrr.
Tips mottages, tack! Det syns inget men det kliar...på armarna, magen, ryggen benen....ja, överallt utom ansiktet. Haha....tur att jag inte har långa naglar, för då hade jag varit lite sönderriven.

Just nu har jag musik i lurarna; "Wake me up" med Avichii. Vilken bra låt!!

Nu ska jag lyssna vidare på den och bara ligga här och försöka hitta semesterfeelingen.

Hejdå!




Av Helena - 29 juni 2013 21:35

Hej Hej,

Jag hade inte glömt att det var idag jag skulle ta mig runt Semesterloppet i Mariefred. Man kan säga att jag nästan klarade mitt mål.

1 mil på 1,51 och det betyder att jag inte sprang. Men jag gick runt och är lite nöjd ändå att jag inte struntade i det.

Så...heja mig!!

Av Helena - 6 juni 2013 14:50

Hej Hej,

Träningen lyser med sin frånvaro men jag kommer tillbaka, jag lovar.

Ska bara vila bort det "onda". Vilket onda, undrar ni säkert?? Ja, om jag bara visste det...och inte blir man bättre av att googla på krämperna man har. Nej, nej....man blir dödssjuk istället. Men jag har tagit mig till farbror doktor och har nu fått lite piller mot magen och remiss till röntgen av gallan. Fast nu har jag fått känningar i vänster sida (rygg), misstänker njuren. Men vad vet jag?
Värst är i alla fall illamåendet, huvudvärken, yrseln och mattheten.

Hm.....ska aldrig mer äta hallon och grädde!! Haha...jo, det kommer jag visst att göra. Finns ju inget godare än hallon:-) Har ju mått piss i snart 2 veckor och det var ju på natten efter gräddsvullandet, som jag blev dålig.

Inser också att det är dags att ta hand om sin kropp och själ. Inre oro och stress är väl inte så sunt, kan jag tro. Man ska lyssna på sin kropp, innan det är för sent. Gud, vilka kloka ord!

Ska försöka komma igång med träningen så fort jag känner mig bättre. Då ska jag också vara lite mer flitig här på bloggen. Så det blir lite ordning och reda igen!!

Snart ska vi iväg och fira min kusins student. Och nästa vecka tar min dotter Elin studenten. Såå kul!!

Hejdå!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards