Alla inlägg under december 2012

Av Helena - 30 december 2012 17:26

Hej,

Här kommer några ord om.....

Ombyggnad av vägar - Är värdelöst när man vet vart man ska och helt plötsligt inte hittar. Man kör fel....GPS-tanten hittar inte heller och tjatar om U-sväng. Tur man har en dotter som lotsar mig till rätt fil och nu är vi här; Kista Galleria.

Kort och tjock - Är värdelöst när man ska köpa byxor. Ska man ha tighta brallor, som korvar sig runt knäna?? Ska man ha pösiga brallor, så man ser ännu tjockare och kortare ut? Jag står och sneglar på skyltdockorna och konstaterar att man borde ha långa, smala ben.

REA - Är fantastiskt bra om man har mycket pengar. Det har man inte efter jul.

Kärlek - Min vän (som tyvärr inte finns kvar i livet) sa ofta till mig; Det är personen man blir förälskad i och då spelar det ingen roll om det en kille eller tjej. Hon hade hittat sin stora kärlek och gift sig med henne och det är sorgligt att de inte fick mer tid tillsammans.

Wayne's Coffee - Har förbaskat god latte.

2013 - Kommer att bli ett år med många förändringar. Många bra men också en del mindre bra. Det gäller att tänka positivt och se möjligheterna.

Gott slut på 2012!

Av Helena - 29 december 2012 21:39

Hej,

Idag blev det en sväng till gymmet. Gick på löpbandet, tränade magen och sen, sist men inte minst, en 20 minuters på crossen. Inte mycket till träning men.....

Nu blir det film...

Av Helena - 29 december 2012 10:46

Hej Hej,

Här kommer några ord om.....

Per Gessle - Han har varit och är fortfarande en av mina favoriter. En del texter är lite mystiska men han har en mycket vacker (sexig) röst.

Fullmåne - Är vackert men varför kan man inte sova när det är fullmåne?? Har legat vaken två nätter i rad. Tur jag hade Gessle i lurarna.

Träningsvärk - Är något behagligt ont, som visar att man har de där 600 musklerna i kroppen.

Är man gammal - när man somnar på en pinnstol, på julafton kl.15.30?
Eller när man kollar in i kameralinsen på telefon och undrar varför man inte ser nåt?

Bloggar - Finns en hel del bra, som jag läser och följer. Just nu är det många
träningsbloggar och man blir riktigt peppad. Har ni några tips på bra bloggar?
Men det finns också några riktigt dåliga, som jag också läser. Varför läser jag dom när jag bara blir förbannad??

Äggkokare - Fick jag i julklapp och nu kan jag äta perfekta ägg varje dag. Halvlösa....

Massage - Är fantastiskt skönt och just nu skulle jag vilja ha det, för min kropp värker.


2012- Har varit ett bra träningsår. Jag trodde aldrig att jag skulle träna så mycket som jag har gjort. Sen har väl träningspassen inte alltid varit stentuffa men jag har i alla fall varit där och tränat. Och de få som känner mig vet att jag är ganska lat.....
Nästa år kommer att bli ännu bättre!

Hejdå!

Av Helena - 28 december 2012 14:35

Hej hej,


Idag tog jag mig till gymmet trots hyfsad träningsvärk. Men då får man väl träna de muskler som inte värker, dvs ben, mage, axlar och triceps. Och så blev det också. I morse när jag vaknade hade jag en tanke på att göra lite knäböj men ändrade mig när jag väl kom till gymmet. Jag har fortfarande lite svårt att köra vissa övningar, för jag känner mig så osäker...och för att jag vet att jag ser ut som en köttbulle som försöker böja sig. Jag tror väl i och för sig inte att grabbarna (det var bara grabbar i rummet idag) bryr sig så mycket men det är ändå jobbigt när de står så nära och ser vartenda liten rörelse man gör, eller som man försöker göra. Men någon gång måste jag ju köra de där förbaskade knäböjen, utfallen och allt det där. Jag kommer ju aldrig bli bättre om jag inte kör på, så är det ju.

Nu har jag ju inga fler gånger med PT:n heller, så då måste jag ju köra övningarna själv. Men som jag brukar säga (tänka); Det är bara att utsätta sig för det man är lite rädd för, så känns det snart lättare.


Nu är det snart nytt år med nya möjligheter. Sista juli 2013 ska jag ju vara i mål, när det gäller min vikt. 

Nu får fröken Helena ligga i ordentligt! 


Min "bloggkompis" Åsa, som har gjort ett gästinlägg på min blogg, hon har snart nått sin målvikt. Det är ju helt fantastiskt! Det måste vara en otrolig känsla, när man har kämpat så hårt. Jag kan själv inte tänka mig hur jag skulle se ut om jag når mitt slutmål. Jag kommer inte ens ihåg hur jag såg ut innan jag blev tjock. När jag ser mig själv på bilder så fattar jag ju hur jag såg ut men jag kommer inte ihåg hur det kändes. Hur det var att träna när man hade "normalvikt" och hur jag tänkte osv. Men nu har ju jag i och för sig alltid tyckt att jag har varit för tjock. Jag har bantat i hela mitt liv...i alla fall sen jag var 12 år. Så normalt tänkade när det gäller min kropp, har nog aldrig funnits, tyvärr. Även nu när jag gått ner 17 kg, så ser jag inte någon skillnad. Men jag känner däremot skillnad när jag tränar. Jag kommer ihåg hur jag kände när jag tränade första gångerna, hur jobbigt det var när jag vägde 100 kg. När jag ser på programmet "Aldrig mera fet", så lider jag verkligen med dom som är med och när de ska igång med träningen. Fy fan, vad det är tungt och vilken obehaglig känsla det är i kroppen, när man blir så himla trött. När man bli så trött att man nästan tror att man ska dö......dödsångest liksom.

Som tur är, så tränar man upp sig hyfsat fort och det känns lättare och lättare. Jag tycker fortfarande att det är tungt och jobbigt, särskilt när man ska springa eller när man tex ska göra burpee. Burpee måste vara guds straff till oss feta....


Idag har jag åter igen fått nytt simkort....till min gamla mobil. Den nya mobilen fick ett kort liv, tyvärr. Så det är bara att sätta in simkortet i den gamla HTC:n och sen ringa försäkringsbolaget. Den nya telefonen höll inte för ett dopp i toaletten. Tyvärr!! Jag blir så jäkla förbannad på mig själv, jag är så förbaskat klantig. Så arg att jag inte ens skrivit om det här på bloggen. 


I morgon blir det träning igen, men bara cardio. Musklerna behöver nog vila:-)


Nu ska jag förbi jobbet och sen ner på stan och dricka kaffe.

Hejdå!

  


Av Helena - 27 december 2012 21:11

Hej hej,


Japp, då var jag igång igen! Och som ni kanske förstår så har jag inte tränat på ett tag (därav inget bloggande). Men igår var det "premiär" efter ca 1 månads upphåll. Det kändes jättebra att kliva in på gymmet och träna. Har nog saknat det lite, trots allt. 


Igår tränade jag bara bröst och rygg, några olika övningar. Och det känns lite i bröstmusklerna idag.

Idag har jag tränat med PT:n   och jag kände mig i ganska usel form. Det var som första gången jag tränade med PT:n; jag blev svimfärdig, spyfärdig och helt orkeslös. Man skulle kunna säga att det INTE är bra att ta ett upphåll på över en månad. Usch!! Men vi körde marklyft, utfall och lite bicepscurl med stång. Men nu jäklar är jag igång igen! Ska träna på marklyften och knäböj, det är bra övningar...men min teknik är inte bra alls.  Så jag behöver öva, öva och öva ännu mer. Men nån gång borde jag väl få till det:) 


Ska träna i morgon också och sen vilar jag på lördag (det är då jag kommer ha sjukt mycket träningsvärk).


Hur går det med kosten då? Hm...jaa, om det är bra att käka chokladpraliner och dricka julmust, så sköter jag mig hyfsat:) Om det däremot inte är bra, så sköter jag absolut inte kosten som jag ska. Men även där ska jag ta nya tag. Det som är bra är att jag inte gått upp något i vikt, trots dåligt med träning och alldeles för mycket av det goda. Alltid nåt....


Hejdå!






Av Helena - 17 december 2012 19:04

Hej,

Idag har jag fått mitt nya simkort! :-)

Samtidigt fick jag ett brev från polisen.
Oj, vad har man nu gjort? Det var från hittegodsavdelningen. Kan ni gissa vad som har hittats? Min mobiltelefon:-D

Träningen startar jag upp igen den veckan.

Helena Plankan = 2,19 minuter
Utmanare E = 2,15 minuter
Utmanare S = ? ?

Nu väntar jag på fler utmanare!
Min planka kommer att filmas inom kort, med min nya telefon.

Hejdå!


Av Helena - 10 december 2012 22:34

Hej


Typiskt mig......har tappat min telefon i snön...nånstans.

Vilken tur att jag har en jobbmobil och att jag har en ny telefon liggandes på köksbordet. Men gud så irriterande! Med alla bilder och allt...alla kontakter....

Jag skulle ju fattat att jag skulle tappa den, för  jag la telefonen i fel ficka och tänkte att den kan åka ur (vantarna låg i den fickan) och att jag borde lägga den i andra jackfickan. Suck! Blir till att ringa Tele2 i morgon. 


Inget gym idag heller....inte i morgon heller, möjligen på onsdag. Jag kör väl på med mina hemövningar.


god natt!


Av Helena - 9 december 2012 19:23

Hej igen,

Plankan = 2.04 min

Nu har jag fått några utmanare och jag väntar på deras tider.....:-)
Det kanske finns fler som vill utmana mig???

Nu ska man ju köra flera set men det är bästa tiden som "räknas".

God kväll!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards