Alla inlägg under juli 2012

Av Helena - 29 juli 2012 18:42

Hej hej,

Idag blev det lite träning! Ojoj, första på väldigt länge (2 veckor) men det kändes bra. Körde på samma vikter som sist, så det får man väl vara nöjd med. Det kanske kan var den nyinköpta träningströjan som gjorde att det gick bra. Och hör och häpna; Den var inte svart!

Fast jag köpte en likadan svart, det var ju 2 st för 300 kr.


Jag skulle behöva köpa lite nya träningsbyxor men det är så himla svårt. Det är svårt att hitta några när man är kort och tjock. Fördelen med många byxor är ju att de är stretch och då kan man ju klämma in sig i dom. MEN alla byxor är för långa. Brallor som ska sluta strax under knät, slutar vid fotknölarna på mig. Och brallor som ska gå ner hela vägen, är 2 dm för långa, ofta med en liten söt dragkedja längst ned. Det finns inte i min storlek och går man över på herrarnas sida, ja..då är de ju 5 dm för långa. Eller nåt......Dessutom är det ju inga byxor man syr upp direkt.

Äh, jag får väl dra på mig kortbrallor....haha...skulle inte tro det!!! Då skulle personalen få dela ut solbrillor till alla som tränar, eftersom mina ben är bland det vitaste som finns (nu vet jag att Ann skrattar). Fast just  nu kan jag ju skylla på att det inte har varit speciellt mycket sol.


I morgon är det jobb och troligtvis ingen träning på gymmet. Men på tisdag, då ska jag träna med PT Camilla Mynttinen på BalanZe. Det var länge sen och jag känner att det är behövligt, efter min lilla paus från träningen.

På onsdag kör jag igång igen.....har lite nya mål att nå och ska köra igång med kostschema hela augusti. Och det kan bli tufft, eftersom det krävs lite planering, matlagning och inköp. Och det är jag verkligen inte bäst på. Men det ska gå bra, måste intala mig det. Det blir i alla fall min utmaning i augusti. Nu måste jag bara hitta på något till september. Oktobers utmaning är ju redan utsedd.


Hejdå!!

  



Av Helena - 26 juli 2012 12:46

Hej,
Snart är jag igång igen med träning och lite nya mål. Återkommer om det lite senare...

Av Helena - 21 juli 2012 14:36

Hej,
Äter hamburgare på Mc Donald's i Vårgårda (eller vad det nu hette). Det blir väl sista skräpmaten, eftersom jag ska köra igång med diet 1:a augusti.
Vi är på väg ner till Göteborg för att lämna av Filip.

Dags att åka....hejdå!

Av Helena - 20 juli 2012 12:42

Hej,

Det var ett tag sen jag skrev här och den enda anledningen till det är ju att jag inte har tränat speciellt mycket den här veckan. Men det blir ändring på det snart.

Jaha, nu behagar solen att titta fram, när semestern är slut! Men jag borde va van, alltid när jag har semester så är vädret inte det bästa. Men jag har ju faktiskt två veckor till snart, så jag tror på fint väder. Håll tummarna!

Nu ska jag ge mig ut och gå strax....

Av Helena - 17 juli 2012 13:48

Hej! Det blev ingen träning igår. Jag som skulle köra spinning och core. Lovade bort mig själv till mamma och for till deras nya sommarstuga i Eskilstuna. Tog med mig mormor också. Blev kvar hela dagen. Mamma och jag åkte och köpte trädgårdsmöbler.....vi har ju stor och bra bil. Det gick ju bra, trots att jag tog en "extra sväng" (körde fel), men det är inte lätt att hitta närmaste vägen, när man är ute i skogen. Vi fick ju se lite av Torshälla och det är ju inte fy skam.

I alla fall, det kanske är spinning på torsdag, kör då istället. Tror jag skippar core. Jag kan göra en utvärdering ändå, eftersom jag kört det förut. Det är säkert samma övningar man gör nu som då. Det är hundra år sen jag körde pump och det var inte en enda ny rörelse i hela passet. Men det går väl inte att utveckla så mycket.

I alla fall, så tänkte jag sticka ner senare ikväll och träna. Måste bara fundera ut innan vad jag ska träna, för annars kommer jag dit och bara kör lite på måfå. Inget bra!
Känns som om svackan är nära....suck!
Ge mig lite inspiration, tack!

Av Helena - 15 juli 2012 14:39

Hej! Det känns att det är söndag även fast man är ledig.

Igår blev det ingen träning alls. Men idag var jag nere en sväng. Det blev löpbandet och efter det lite bröst träning. Bara....körde bänkpress idag. Haha, värmde upp med bara stången och det var tungt nog. Men jag var ju tvungen att hänga på 5 kilos vikter, för att inte verka allt för svag.

Problemet är ju att jag blir mest trött i armarna och känner inte av något i bröstmusklerna. Inte så mycket i alla fall. Men det kommer väl....Jag är ju inte så rutinerad än.

Ja, och sen blev det några andra övningar.
Hörs senare!

Av Helena - 13 juli 2012 19:01

Hej hej,


Då har dessa 10 veckor gått. Resultat blev som jag önskade, dvs minus 5,3 kg. Det kan tyckas vara lite, att gå ner 5 kg på 10 veckor men jag är nöjd ändå. Jag har ju i alla fall gått ner!! Fast min första tanke var ju att gå ner 10 kg men insåg ju ganska snart att det inte skulle gå.

Nu vet ju alla att jag har fuskat när det gäller maten, fikat och allt sånt där. Och det erkänner jag. Men min tanke var att först och främst koncentrera mig på träningen, så jag kom igång ordentligt med den. Inte köra igång med diet samtidigt. För det hade jag aldrig fixat. Nu känner jag att träningen flyter på bra, jag har ju varit hyfsat flitig på gymmet. Så det är väl nu det är dags att ta tag i maten. Ska bara jaga fram ett bra kostschema, som är enkelt. Hatar när det är massa avancerade saker. Det ska va lätt! OCH det ska vara ett kostschema där jag får ha en ätardag/vecka. Annars fixar jag det aldrig!


Så nästa vecka kör jag igång igen, med 10 nya veckor. Ska ha några andra mål då, ska fundera lite på det. Men 5 av de 10 veckorna ska jag skärpa mig med maten. Och lyckas jag med det, blir jag lycklig (som ni kanske märker så tvivlar jag lite på mig själv när det gäller maten). Det är nu jag önskar att någon vakar över mig som en hök och ser till att jag håller mig till rätt mat. Men va fasiken, kan andra så kan väl jag...eller????


Och sen har jag ju Core och Spinning kvar, hoppas det är något på måndag. Och när jag har kört dom, så har jag ju även klarat av ett av mina andra mål, dvs prova alla gruppträningspassen på BalanZe. Hm....det fanns ju några pass som jag hoppat över, tex senior träning. Nog för att jag är ganska gammal men inte så gammal. Sen var det väl nåt annat pass också, som var alldeles för svår/jobbigt (Box & Kick). Har spanat in passet och jag fixar det INTE. Men det hade jag bestämt redan från början att jag inte skulle testa. Haha...dom hade nog inte ens släppt in mig på passet.

När jag har kört de 2 sista, så kommer en utvärdering av vad jag tyckte om alla passen. Det finns pass jag garanterat kommer att gå på igen och några som jag inte kommer att gå på.


Jag klarade även mitt mål (som Camilla satte upp) att klara 127 kg i benpressen. Det kändes bra, för det hade jag aldrig trott. När man har segat sig på 100 kg och tyckte att det var tungt, så kändes 127 kg väldigt långt bort. Men skam den som ger sig!

Det är en himla skön känsla när man klarar sina mål, även om det i andra ögon är ganska simpla och lätta mål, för jag är verkligen inte van vid det. Och grejen är ju den att jag inte vågat sätta upp några mål, för jag är rädd för att faila. Men med det stöd som jag fått så fixar ju även jag att uppnå mina mål. Ett jättestort tack till Er och jag vill framför allt tacka Camilla Mynttinen på BalanZe, som är en superbra PT och peppar en i alla lägen. Och hon gör ett kanonjobb med alla sina kunder! Hon får en guldstjärna av mig.

  


Nu ska jag slappa lite soffan!

God kväll!

  


Av Helena - 13 juli 2012 16:53

Hej,
Lunch på stan....inte den bästa, jag vet. Men gott var det!
Och så lite kaffe efter maten.

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards