Alla inlägg under februari 2013

PW

Av Helena - 28 februari 2013 20:02

Hej!

Det blev 1 timmes pw idag kväll. Lite halkigt var det nog allt men jag halkade inte, som tur var. Hade jag gjort det, hade jag väl brutit ryggen. Ryggen är stel som sjutton....

Jag hann bara gå ungefär 10 minuter, sen dog mobilen. Typiskt! Såå tråkigt att gå utan musik. Jag kanske skulle ta och fixa till min "nya" mobil......

I morgon blir det gymmet.

God kväll!

Av Helena - 27 februari 2013 22:45

Hej!

Idag stack jag till gymmet vid 18-tiden (direkt efter jobbet) och det var fler som tyckte det var en lämplig tid att träna på. Gud, vad många människor! Men det är ju i och för sig bara kul...fast träningsupplägget blir inte alltid som man tänkt sig då. Då får man tänka om, liksom. Fast det är jag ju bra på:-)

Så här såg passet ut idag;

5 min uppv crosstrainern
Latsdrag
Sittande rodd
Baksida lår
Utsida & insida lår
Framsida lår (benspark)
Chrunches
Plankan
Benlyft
Löpbandet 30 min (intervall)

Japp, det var väl allt:-) Ja, det avvek lite från det tilltänkta schemat, men va tusan ska man göra när det är upptaget där man tänkt va??

I morgon blir det en pw...vem vet, det kanske till och med blir på morgonen.
Haha...nä, troligen inte, men det vore ju kul att chocka Mats:-)

På tal om det jag skrev om sist, så läste jag nåt på fb idag....igen. Om vikt och våg. En bild som visar flera olika tjejer som väger lika mycket, men är olika långa. Och så står det;
"varför bry sig om vågen".
Då skulle man kunna säga att Mats är lika tjock som mig:-) Skillnaden är bara att jag är 1,57 och han är 1,93 lång.

Jaja, jag förstår ju tanken men.....
Nog om det nu. Jag behåller i alla fall vågen.

Nu ska jag sova, så god natt!







Av Helena - 26 februari 2013 21:59

Hej,

Jaha, då var det tisdag och veckan har väl kanske inte börjat som jag hade tänkt mig. Jag hade ju tänkt träna igår, det blev inget. Men jag kom hem lite sent från jobbet och sen somnade jag i soffan. Så himla typiskt mig!

Idag har jag inte heller tränat, men jag har masserat 3x45 minuter och det kan man väl se som ett litet träningspass....eller? I morgon ska jag i alla fall träna. Då kommer det bli några nya övningar, som jag inte brukar träna. Skriver mer om det efter träningen i morgon.

Maten då? Jo, det går ju bra!

Många säger/skriver att man inte bara ska stirra sig blind på vågen, utan man ska mäta sig. Det kan jag till viss del hålla med om, om man vill gå ner några kilon. Men ska man ner väldigt mycket, som jag ska, så är det ju vågen som gäller. Självklart ska man ju mäta sig också, det är ju alltid kul att se hur många cm man tappar, men det är ju ändå vågen som gäller.
I alla fall i mina ögon.

God kväll!

Av Helena - 24 februari 2013 14:49

Hej!

Idag var jag på gymmet och gick en timme på löpbandet. Ca 5km med varierande lutning (3,5-5%).
Det fick räcka, man kan ju inte chocka kroppen allt för mycket...men sen hade jag inte så mycket tid heller. Men det kändes bra, jag har nog saknat gymmet lite.

Jag var lite orolig över att jag skulle få ont i mitt vänstra knä, eftersom jag har haft ont till och från, de senaste veckorna (trots att jag inte har ansträngt mig något sen mitten av januari). Det vore väl f_n om knät skulle pajja nu. Vad gör man då liksom?? Träna bara armar eller vadå?

Nu ska jag igång igen, med både träning och mat. Jag har en plan!
(Tror jag)

Nu kör vi!

Av Helena - 23 februari 2013 21:39

Hej!

Nu är det dags! I morgon dammar jag av träningsskorna och fyller vattenflaskan och beger mig till gymmet. Ska bli skönt att komma igång igen.



Av Helena - 2 februari 2013 19:09

Hej Hej,

Jag hittade en liten bok i en låda. Boken heter;
"Träningsdagbok 2004-2005".

Här kommer nu lite siffror från den tiden.

Startvikt år 2004:
1/8 - 96 kg
7/9 - 91 kg
6/10 - 86 kg
14/11 - 84 kg
27/3 2005 - 82,5 kg
12/4 - 82 kg

Och där tog det slut....
Det roliga är att jag ligger på exakt samma vikt nu. Ska det ta stopp här?
Nej, det ska det verkligen inte!





Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards