Alla inlägg under november 2012

Av Helena - 30 november 2012 19:58

Hej,

Nu har jag sovit igen alla timmar jag missat under min barnvaktstid.
Det gick bättre än jag trott att passa barnen. Jag trodde att barnen skulle vakna på natten och skrika efter mamma....men inte en gång hände det. De sov som stockar, det var bara jag som inte sov så bra.

Och som ni sett så har det ju blivit dåligt med träning. Men nästa vecka drar den igång igen, på allvar. Skulle behöva en stor spark i arslet!

Nu ska jag bara softa hela helgen och deppa över det kilot jag gått upp:(
Inte bra!!

God kväll!

Av Helena - 26 november 2012 12:54

Hej,

Idag känner jag mig som ett vrak!

Som den stadstjej jag är, så är jag inte van med att bo på landet och allt vad det innebär. Och jag tror jag har glömt bort hur det är att sova med småbarn, särskilt när det inte är ens egna. För trots att barnen sover, så skriker de till, sätter sig upp, vrider och vänder på sig och slår i sina sängar. Jag far upp på 2 sekunder varje gång, med tanken; "Åhh, börja inte skrik så du väcker de andra två.".
Och så är det bara falskalarm....men att ställa sig i givakt varje halvtimme tär på sömnen.
Känner mig trött!

Nu är jag på jobbet och vilar ut mig:-)

Men jag skriver mer om nattens bravader ikväll....

Men fixar jag det här och håller humöret uppe tills onsdag, så kan jag lova att jag också kan börja träna ordentligt igen. Och nu ska jag köra utan någon PT, eftersom jag inte har några fler pass kvar. Det kommer att gå finfint!!

Back to work!

Av Helena - 24 november 2012 21:51

Hej,

Den här dagen har också gått bra!

Man kan tro att jag inte gjort annat än passa småbarn, för det här är jag bra på. Fast jag vet inte om barnens föräldrar tycker detsamma, då de ser alla bilderna jag skickar:-) haha!! Nä, så illa är det inte.

Idag har vi bakat muffins. Vi skulle ju få fint besök idag av min kära familj. Mats och mina barn kom och käkade mat, lekte med barnen och sen åkte de hem igen. Det är ju perfekt att stimma upp barnen precis innan de ska gå och lägga sig. Men det var kul att de kom och det uppskattades av de små.

Idag har jag tänkt lite på hur det är att vara ensam med 3 små barn.....idag har jag gått omkring med pyjamasbrallor och håret på trekvart hela dagen. Men när ska man duscha? Duschen är en våning upp....inte törs man lämna dom. Och ska man passa på när de sover middag, är det ju smart om alla 3 somnar samtidigt. Idag var vi inte så smarta, en somnade kl 12, en kl 12.30 och den sista kl 13. Och sen vaknade den första 13.20 Men skitsamma! Duscha kan jag ju göra nu när de somnat för natten. Om det finns varmvatten, vill säga:-) Jorå, jag har eldat....

Jag skulle behöva handla i morgon. Hur gör man då? Stoppar man alla 3 barnen i en kundvagn och sen tar en vagn till??

Idag har jag tränat också....jo, minsann!! Plankan i 60 sekunder, 3ggr. Skratta inte, jag klarar ju bara en minut. Men jag ska bli bättre! Om man kör varje dag och ökar med nån sekund varje gång, så kan man ju stå ganska länge sen. När man tränat några veckor.

Nu ska jag slappa (somna) framför
tv:n.


God natt!

Av Helena - 23 november 2012 21:47

Hej,

Jaha, då ska jag berätta hur dagen har gått.

Barnen ropade Helena när jag kom till dagis för att hämta dom. Det är ju bra!
Sen for de ut och plockade åt sig nappar, jackor, mössor.....kastade dom på golvet......fröken på dagis sa; jag stänger dörren nu så får du ta på dom i lugn och ro..haha....lugn och ro?? Till slut kom vi ut och jag hoppas att vi inte tog med oss några andra barns skor eller vantar:-)

Sen kom nästa krux; få in 3 barn i bilen utan att någon rymmer. Det gick bra! (Trodde ni nåt annat??)

In i bilen och iväg....det tog ju faktiskt bara ca 25 minuter att ta sig till bilen.
Det var ganska grisigt väder....och det var då det slog mig; jäklar, ingen spolarvätska!!

Sen har det faktiskt flytit på bra. Vi har hunnit lekt, ätit, läst bok, kollat tv, borstat tänderna och även somnat. Ja, inte jag då men alla barnen.

Går det så här bra resten av dagarna, kan föräldrarna vara borta fler gånger.
Och jag ska tillägga att barnens mormor och morfar ställer upp och hämtar dom på dagis, det känns otroligt bra.

Nu håller jag tummarna på att barnen sover hela natten. Och inte vaknar kl 06.00

God natt!

Av Helena - 22 november 2012 19:54

Hej,

Oj, vad har jag gett mig in på???
Haha.....nä, det ska nog gå bra!

Idag har jag varit med på dagis och hämtat grabbarna. Det gick bra!
Så i morgon hämtar jag dom alla 3 på dagis, hoppas de är samarbetsvilliga!!

När jag kände att jag hade koll på läget, säger Ann; "Javisst ja.....du måste ju elda i pannan också (värme och varmvatten)". Hm....men nu har vi gått igenom det också, så det ska nog gå bra. Lånar ju också en av deras bilar (med barnstolar) och när jag skulle åka därifrån säger Ann (igen);
"Javisst ja....det finns ingen spolarvätska men det är bara att fylla på". Jojo....haha....
Och när jag sitter och kör hem, vilket går finfint (bra, ny bil), så letade jag förtvivlat efter knappen som man stänger av stolsvärmen med. Ahhh, hela röven brann upp....men sen tror jag den slog av sig själv, det blev i alla fall svalare. Phuu!!

Kan tro att det här kommer att bli några dagar jag sent kommer att glömma:-)

Tur att 3 av de stora barnen kommer söndagkväll! De behöver jag nog bara förse med mat.

Glömde jag skriva att de har en gammal katt och 2 kattungar också?? Mm...jag tror visst det:-)

Jag har fått tillåtelse av föräldrarna att lägga ut bilder på barnen, så det kommer....så får ni se hur söta de är.

Klarar jag det här, klarar jag allt!

Av Helena - 21 november 2012 22:09

Hej,

Den här veckan har inte börjat bra, kan jag lova. Och jag menar träningen!!! Och promenaderna!
Urkasst! Inte ett träningspass än och det är redan torsdag i morgon. Hinner inte träna i morgon eller fredag. Inte i helgen.....inte förrän tidigast onsdag. Men jag ska ju passa småbarn snart och då kanske jag går ner några kilon. Man kan ju hoppas:-)

Och för att hålla liv i bloggen, får jag väl skriva om annat. Det kanske blir några meningar om de små jag ska passa. Jag tänkte även skriva om hur annorlunda mitt liv har blivit sen jag blev av med 17 kg fett.

Jaja, vi får se....nåt ska jag nog kunna skriva om.

God natt!

Av Helena - 19 november 2012 11:40

Hej,30 minuter på löpbandet1,5 timme i spåretSlut med promenadtimmar den här veckan.Totalt 10 timmar.

Av Helena - 17 november 2012 11:59

Hej,

2 timmars promenad
2 timmar kvar den här veckan

Att gå 2 timmar innan frukost är ingen hit, det var segt i slutet.

Nu är bara 2 timmar kvar och jag har klarat veckans mål! Hur bra är inte det då? Det spelar ingen roll vad jag sätter upp för mål, jag blir sååå glad när klarar dom. Även om det är en liten skitsak som att gå ett antal timmar, blir jag otrolig glad när jag håller det jag skriver. Och det är en helt ny sida av mig:-)

Nästa helg har jag en annan stor utmaning:-) Jag ska vara barnvakt åt 3 små barn....fredag till onsdag!!! OMG!!
Äsch, det ska nog gå bra...
Olle 2,5 år & Ture 2,5 år & Ella 1,5 år.

Med lämning på dagis och sånt...det är ju ett tag sen man gjorde det, typ 15 år sen. Men mamma Ann lovar 5 kilos viktnedgång när jag passar dom och vad gör man inte för att tappa så många kilon?? :-)
Så om 2 veckor räknar jag med att vara nere i 80 kg eller hur Ann??

Hejdå!



Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards