Alla inlägg under september 2012

Av Helena - 30 september 2012 21:55

Hej hej,


Jaha, då var det dags att försöka utföra minst 5 st armhävningar på tå. Jag kan börja med att säga att jag för några månader sen knappt kunde göra en riktig på tå, jag har bara gjort armhävningar på knä. Och nu har jag väl inte tränat allt för mycket så tekniken är absolut inte den bästa. Här kommer i alla fall ett litet klipp på mitt tappra försök:-) hehe....nån filmstjärna blir jag i alla fall INTE.

Trevlig kväll!


 

Av Helena - 29 september 2012 19:49

Hej Hej,

Lördagsmys med Elin.....lite ost, kex och godis:-)
Nu blir det film och förhoppningsvis somnar jag inte.

Av Helena - 29 september 2012 17:14

Hej,

Idag har det inte blivit någon träning. Bara en timmes pw i morse.

Ikväll är jag själv hemma (barnen är väl kanske hemma, men det vet man aldrig) och har tänkt kolla på film. Jag behöver förslag på 2 bra filmer, tack!



Av Helena - 28 september 2012 19:47

Hej! Då var det fredag igen då. Veckorna går fort....

Idag visar vågen 84,9 kg. Tjoho, jag är under 85 kg!! Det går i alla fall neråt, även om det inte går med nån rasande fart.

Man kan tänka på två olika sätt;

* Nu är det bara 25 kg kvar att gå ner
Eller
* Nu har jag gått ner 15 kg

Jag tror att det sista är det bästa eller hur?

Idag har jag kört ett Body Pump pass. Det var någon som lyckades övertala mig:-) Men det gick väl bra, lite svårt bara att veta hur mycket vikt man ska ha. Och nu sitter jag i soffan och tittar på hockey. Eller tittar och tittar.....jag tittar inte men jag låtsas titta (tur att man har mobilen, så man kan blogga).
Trött som tusan är jag också! Man kanske ska lägga sig i soffan istället och slumra lite. Varför är man så trött på fredagar?

Jaa, nu lägger jag mig och jag kommer garanterat somna inom 10 minuter.

God natt!

Av Helena - 26 september 2012 20:50

Hej hej!

Jag tycker det är svårt att göra knäböj !! "Vikten på hälarna"...säger PT:n hela tiden. Jaa, men va tusan, jag ramlar ju nästan bakåt då. Upp med bröstet, svanka, bak med ditt och bak med datt. Men jag får väl träna lite mer på det, så kanske det blir bättre. Och tungt är det med stången och alla vikterna:) Men det ska det väl vara, antar jag.

Men jag kan säga att det känns i låren idag, så någon form av träningsvärk är det nog allt.

Gjorde några utfall också (dock bara med stången men den var tung ändå) och de är ju lika svåra dom. Förstår inte, jag kommer aldrig få till det. Det är väl en bra övning så det är väl bara att fortsätta träna på det med. Det är väl därför jag är där...för att träna.

Jag fick även gå på löpbandet i hyfsat snabb fart (jag har aldrig gått så fort på löpbandet förut) och sen lite löpning på det.


Härom dagen när jag var där, skulle jag köra bröstpress med hantlar. Men "mina" hantlar var upptagna (12,5 kg) så jag tänkte; Äh, det är väl bara att testa 15 kg´s hantlarna! Gjorde det också och det gick ju hur bra som helst...Nja, kanske inte ska överdriva men det gick i alla fall att göra ett gäng reps och några set.

Kan jag inte bli smal ska jag i alla fall bli stark! Fast jag ska bli smalare också....på fredag är det vägning igen.


När folk frågar mig om jag inte känner att jag blivit smalare så svarar jag alltid; Njae...jooo, det har jag väl. Och idag på jobbet så konstaterade jag att mina fingrar i alla fall blivit smalare, för "gummipluppen" åker av fingret hela tiden. Får snart ta en mindre storlek. Alltid något!!!


I morgon bitti 06:30 kliver jag in på gymmet igen och ska träna lite, så det är nog dags att packa väskan och gå och lägga sig.


God natt!!

  

Av Helena - 23 september 2012 18:49

Hej,

Blodpudding....det är väl bra mat det?? Och så gott...NOT. Men jag åt en skiva och det får räcka.

Jag var och körde lite Afro idag och det gick inte bra. Tränade axlar och rygg....sen duschade jag och hem. Men det kan ju inte alltid va bra träningsdagar eller hur! Tar nya tag i morgon. Fast det kan bero på att det är söndag. Söndag är ju inte min favoritdag direkt.
Och när man är sur och förbannad, ska man inte blogga....för då skriver man bara en massa blaj. Så det är bäst jag slutar nu.

God kväll, gott folk!

Av Helena - 23 september 2012 11:38

Hej!

Jag vann inget igår!! Jag tror nog att de hade schabblat bort mitt nummer i den där hinken, som de drog vinnarna ur. Jag ville ju vinna 1 års medlemskap på BalanZe. Men så blev det inte....
Suck!
Men hur gick loppet då?? Jo, det gick bra! Vi var väl inte snabbast på 8 km men inte heller sämst. Det är nog mitt PB på 8 km (kan bero på att jag fick småspringa bredvid Tessan, som har minst..... 2 dm längre ben än mig). Vi gick runt på 1,20 så jag är nöjd. Annars går ju jag 5 km på en timme ca. Men Tessan hade nog fått bättre tid om inte jag sinkat henne. Men vi sprang några delar faktiskt, tex så sprang vi in i mål:)
Vi hade ganska tur med vädret, det kom lite småstänk bara och det gjorde inget alls.

Idag blir det lite Afromoves igen....och sen lite styrka på det. Det blir bra det!
Man kanske hinner med en latte på stan innan.....ja, det gör man nog:)

En sak som jag tänkt på är att det finns så mycket man skulle vilja förändra, så mycket man skulle vilja säga till vissa, så mycket man skulle vilja göra osv...varför gör man inte det?? Rätt som det är, så är det försent.

Ha en bra eftermiddag!

Av Helena - 21 september 2012 21:52

Hej!
Just nu sitter jag och laddar inför loppet i morgon....med lite godis. Men jag ska bara gå runt. Nästa år springer jag, om det blir nåt lopp då.

Idag har jag tränat med PT:n igen. Jag tränade lite på armhävningar faktiskt. Det gick väl sådär.....men den sista september gäller det, så jag har ju lite mer tid kvar att träna. Och 5 st skulle jag klara och det kommer att filmas, så ni kan se att jag i alla kan göra 5 st. Så det blir ett lite klipp på det (haha....fast bara om jag klarar 5 st). Och lite mer bilder ska läggas ut. Det var ju faktiskt en topp av besökare på bloggen när jag hade med lite bilder....haha, fast det kanske berodde på de snygga badbilderna:)

Ja, i alla fall....förutom armhävningarna så blev det axel- och armträning. Var helt slut i armarna efteråt. Jag kunde knappt tvätta året i duschen. Men det är ju bra eller hur! Alltså, att det känns i armarna efteråt.

Idag blev det uppställning på vågen också. Och det är nu jag kör igång en 10-veckors period igen. Minst 5 kg ner, det är det som gäller.

Vecka 1: 85,2 kg

God kväll!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards