Alla inlägg under maj 2013

Av Helena - 26 maj 2013 16:46

Hej,

Idag hade jag tänkt träna när resten av familjen är i sthlm och kollar fotboll, men så blev det inte. Det går bra nu!!

Jag vet att jag har sagt tidigare att LCHF är bra för magen. Och det står jag fast vid MEN bara man inte överdoserar med grädde. Åt hallon och grädde igår kväll.....och tog ganska mycket grädde (älskar grädde). Det straffar sig om man har en galla som inte gillar för mycket fett. Usch! Vaknade 5 i morse med världens magont och mår inget vidare. Men jag får ligga här och skylla mig själv:(
Och jag som ska ner till mamma och mormor och fika sen....

Nåja, bara att bita ihop.



Av Helena - 25 maj 2013 15:51

Hej,

Sitter i Flen och njuter av solen. Skönt!

Vi hade tänkt ta en fika i stan men de stängde visst kl.13.00.....mycket dåligt att stänga så tidigt en lördag, när vi kommer på besök.

Hur går det med min träning då? Jaa, inte som jag tänkt i alla fall. Tråkigt! Alltså, tråkigt att jag inte tränar...
Men jag tror att det är dags att göra nåt åt det.... Men det är lite annat som jag måste ta tag i också och det ska jag fanimej göra nu!! Så det så!

Jag ska boka in ett PT-pass och då ska jag be om ett riktigt SPY-pass...
Ett spy-pass varannan vecka vore ju bra....så man får igång det här fläsket.

Ha det så bra!

Av Helena - 18 maj 2013 10:52

Hej,

Igår tog jag en snabb sväng på gymmet och körde efter mitt nya program. Hann inte riktigt med hela och skippade 20 min på crossen. Men det blev ju några 10-minuters på den ändå, så det fick räcka:-)

Den där träningsvärken har inte infunnit sig än, trodde jag skulle få sjukt ont i benen efter första passet men icke. Är man vältränad ändå kanske?? Haha!! Skulle nog inte tro det.
Men jag är väl lika glad för det, värk i benen är ju ingen höjdare.

I morse blev det en pw på dryga timmen.

Jag kämpar på med benpressen, har ju mitt mål att nå:-) Men tyvärr har jag ju "backat lite", eftersom jag inte tränat på länge, så det är ju som att börja om. När jag var i full gång förut, pressade jag 161 kg (reps) men nu är jag tillbaks på 120.....Men det är bara att kämpa på. Det är långt kvar till målet:-)

Av Helena - 14 maj 2013 20:43

Hej,

Japp, då var första pt-träningen avklarad. Och det gick ju utmärkt bra, om jag själv får säga det!! Men det kändes att jag inte tränat på ett tag, trots att det inte var ett värstingpass. Det lär kännas i benen i morgon och några dagar framåt:-)

Nu ska jag tala om vilka mål jag har och hade (innan jag kom till träningen).

Igår var mina mål;

1. Inte fokusera på viktnedgång när jag är på gymmet. Ska bara tänka; Bli stark! Få muskler! Träna för att det är kul!
2. Bara köra basövningar och hålla mig till dom i minst 8 veckor. Inte fladdra runt så himla mycket.
3. Klara max i benpressen innan året är slut.
4. När jag tränar med Camilla ska jag inte klaga, inte gnälla över att det är jobbigt eller för tungt. Inte ens säga; jag oooorkar inte mer.

Jaa, det var några av målen!

När jag kom till gymmet idag så frågade PT:n; "Vad har du för mål då?"
Jag svarar;"Jag vet inte......Du bestämmer".

Så nu är mitt mål viktnedgång med ett träningsprogram som är bra för fettförbränning:-)
+ mina mål. Ska försöka gymma 3 ggr/vecka och ta pw:s 3 ggr/ vecka. Det ska jag väl klara av eller??

Och jag tror nog att jag lyckades med mitt mål nr 4 idag....sjukt impad av mig själv!

Nu ska jag kolla schlager!

Av Helena - 12 maj 2013 18:36

Hej,

Jag tog mig till gymmet med glädje idag! Fast det var lite nervöst, har ju inte varit där på ett tag....ett ganska långt tag, om jag ska vara ärlig. Man skäms lite faktiskt. Men nu är det gjort och det gick bra. Jag tog det lite lugnt, vill ju inte försätta kroppen i chock:-)

Det blev rygg, bröst och axlar. Möjligen blir det en tur dit i morgon med, eftersom det blev en inställd massage. På tisdag ska jag garanterat dit i alla fall:-)

Jag har satt upp några mål med min träning och nu ska jag köra hårt så jag når målen. Det kan vara några mål som kanske är lite svåra att nå...men man måste ju satsa lite stort ibland:-)

Jag tycker att det är svårt att sätta upp mål, antingen är de lite mesiga eller så är de lite tuffa. Hittar aldrig nåt mitt emellan. Men nu har jag ju bokat in PT träning och man kanske kan fråga självaste PT:n om rimliga mål.

Nu ska jag ta en pw i spåret. Blir 5,2 km, vilket tar ungefär en timme drygt.
Sen är det väl bara att invänta måndagen....ligga vaken hela natten och vara astrött i morgon bitti.

Men i morgon bitti, vid 5-tiden ungefär, kommer Elin hem från Rhodos. Så man vaknar väl då, sen är det väl ingen idé att somna om.

Nä, nu ska jag ut....hejdå!

Av Helena - 9 maj 2013 13:41

Hej,

Skönt med en ledig dag så här på torsdagen!

Mats körde igång med LCHF förra onsdagen och jag var ju då tvungen att haka på. Jag trodde nog att han skulle ge upp efter två dagar ungefär, trodde aldrig att han skulle klara sig utan sina mackor och pasta....men det har gått otroligt bra!
Själv tycker jag att den här veckan har varit lååång!! Men det har gått bra, trots allt. Jag kan inte uttala mig om ifall det bra eller dåligt och det är förmodligen inget jag kommer att köra speciellt länge. Men jag kan ju inte ge upp tidigare än Mats. Det är några kilon ner på vågen men är fullt medveten om att det är mycket vätska som försvunnit. Återkommer nästa onsdag, då det är vägning igen.

Jag tog en repa i spåret idag, en promenad bara...men det kändes skönt. Hade tänkt gå 5,2 km men virrade bort mig (helt otroligt) och det blev en extra sväng. Sista biten så tänkte jag; "Äh, jag springer mellan 2 stolpar och går mellan 2 osv". Haha...om ni bara visste hur tätt alla lyktstolpar står! Och det kändes inte så mycket i mitt knä, bara det var ju plus i kanten.
Innan promenaden drack jag kaffe med kokosolja/fett i....tro det eller ej, men det är rätt gott!

Nu blir det en sväng på stan, sen handla lite mer mat ( ägg) och sen sticka iväg och fira pappa. Innan dess måste jag nog göra en kladdkaka ā la lchf, så vi har nåt till kaffet hos pappa. Gjorde pizza igår och sonens kommentar var; "det är ju för f_ n omelett!!"
Nja, det kan hända att den påminde lite om det men rätt god ändå.

På söndag blir det nog en premiärtur till gymmet:-)

Hejda!



Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards