Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 31 oktober 2012 23:00

Hej,

Nu är det nästan dags att bli arg! Är det någon som vill köpa min skitvåg?
Haha.....nä, det är nog inget fel på den och det är väl bäst att jag behåller den. Men jag tror den har stannat.....typ som en klocka, när batteriet är slut.
Den står liksom still.

Var en snabb sväng på gymmet och gav mig på dom där tunga hantlarna. Dom man bara sneglar på och som knappt går att bära bort till bänken.
Ojoj, det gick väl sådär.....

Körde lite annat också, innan jag åkte hem, för att sen ta en promenad på en timme. Egentligen är det ganska dumt att vara ute och gå så sent, för det är omöjligt att somna. Härom kvällen var klockan över 02.00 innan jag somnade. Det bästa skulle va att gå ut på morgonen innan jobbet men jag är ju så trött. Eller kanske inte trött men jag trivs under täcket. Man skulle ha nån att gå med, så man kom iväg.

Nu ska jag i alla fall gå och sova.
God natt!

Av Helena - 31 oktober 2012 09:37

Hej,

Medans Elin är på sjukhuset och hos sjukgymnasten, så passar jag på att dricka kaffe och ta en macka.
Hoppas hon blir bra i sitt knä och kan börja träna igen.

Man får vara tacksam för att man har varit skadefri. Ja, förutom att jag hade ständig värk i bäckenet och ryggen i flera år, men jag tränade på ändå. Jag tog 2 värktabletter innan varje träning och match och det gick väl hyfsat bra. Men desto ondare efteråt. Många sa till mig att det inte kunde vara bra och visst, det är väl inte bra. Och innan man visste vad jag led av, så fick jag många budskap av läkaren. Vila....träna....vila....träna osv.

När jag äntligen fick träffa rätt läkare, så sa han; "Träna!!! Hur ont du än har, så träna. Ta taletter innan om du måste".
Det kändes skönt att veta att man gjort rätt och inte förvärrat.

Nu har ju jag en reumatisk sjukdom och då är det bra med träning....har man andra skador ska man ju inte träna, förstås. Och tabletter är ju inget att rekommendera. Idag kan jag träna utan och har sällan så ont att jag inte kan träna. Meeen...det kanske jag kan skylla på om C är för jobbig mot mig på PT:n :-)

Nu ska åka och hämta Elin.
Hejdå!

Av Helena - 30 oktober 2012 22:12

Hej,

Jag hann med en snabb träning på gymmet ikväll. Men.....jag läste någonstans att det räcker med en kvart eller nåt. Det är väl bättre än att inte köra nåt alls eller hur?
Jag ökade lite i benpressen idag och det känns ju bra. Men ett snäpp till...då jäklar! Då får fröken Biff se upp:-)

På lördag är det ju tänkt att Anna Skipper ska komma till BalanZe och ha föreläsning. Sist var hon ju sjuk:-( Det ska i alla fall bli intressant att lyssna på henne. Det är ju även öppet hus på BalanZe, så kom dit!

Och på söndag blir det 18-års firande..
Barnen börjar bli stora, det är ju inte länge sen jag fyllde 18 år. Hm...

Nu ska jag snart gå och sova....sov inte många timmar i natt.

God natt!




Av Helena - 29 oktober 2012 22:29

Hej,

Lyckades även idag att ta mig ut i spåret. Blev 1,5 timmes promenad i den mörka skogen. Tur det är upplyst i 4,4 km spåret.

I morgon ska jag försöka ta mig ut på morgonen innan jobbet. Då blir till att gå upp 05.20......oj oj, hur ska det gå?
Ska även försöka hinna med lite träning på gymmet i morgon kväll, efter styrelsemötet. Om inte mötet drar ut på tiden, förstås. En del möten har en tendens att göra det.

Nu måste jag ligga i lite med träningen, jag har ju en ganska hyfsad utmaning framför mig.
Och sen tänkte jag försöka ta de 4 kilon som är kvar för att komma ner till 80 kg. Då är jag halvvägs och 20 kilo lättare:-)

Hejdå!


Av Helena - 28 oktober 2012 17:29

Hej,

Ja, då var det söndag igen. Har precis varit ute i spåret och gått en timme. Brrr.....det var kallt!

Jag måste ju igång med promenaderna igen, sägs det.
Har även tränat drygt en timme på gymmet. Kände mig stark.....enda tills jag fick ont i ena axeln. Hoppas bara det var tillfälligt, för det där med axelont är inte kul. Kan ta tid innan man blir bra. Och dessutom känner jag en liten förkylning smyga på. Nej, nej, nej och åter nej. Jag som har hållt mig frisk så länge. Suck!
Men det kanske bara är en förvirring, känner mig lite förvirrad just nu.
Väldigt förvirrad och vilsen, känslor både högt och lågt. Inte bra!

Nu ska jag hoppa in i en värmande dusch. Hejdå!

Av Helena - 26 oktober 2012 19:56

Hej,

Då var det fredag igen. Skönt!
Har precis ätit lite Thai mat....gott!
Och det finns väl inga thailändare som är tjocka, så det är nog inte så onyttigt.

Jag har även hunnit med en fika på stan och tränat. Idag blev det ett pump pass. Tanken var väl inte det men jag blev lite övertalad.

Jag vägde mig idag också....det står så still!!! Förbaskade våg!
PT C säger att jag måste ta mig i kragen och börja med mina promenader igen. Har ju varit dåligt med det. Men jag önskar att dygnet hade lite fler timmar....man vill hinna så mycket. Det får bli en pw i morgon bitti. Japp, så får det bli.

Hejdå!

Av Helena - 25 oktober 2012 22:52

Hej,

Ojoj, nu har jag varit dålig på att skriva på bloggen. Men jag har nog inte haft så mycket att skriva om. Jag har väl tränat några gånger men inte så mycket som jag önskat.

Igår var det träning med PT:n och det var ju kul som vanligt. Jag var väl lite okoncentrerad och flamsig men man har väl såna dagar ibland. Några övningar hann jag ju med. Och en ny, liten övning. Kul!

Nu tänker jag snart gå och lägga mig.
God natt!

Åhhh, va sugen jag är på choklad!!!


Av Helena - 20 oktober 2012 18:22

Hej,

Idag har jag varit på en föreläsning om lågkolhydratskost. Intressant...det enda jag inte riktigt köpte var att ha cocosfett i kaffet. Det kan inte va gott!
Eller??

Snart är det mingel för oss medlemmar. Trevligt!

Jag har tränat, ifall det är någon som trodde något annat. I torsdags morse kl 07.00 blev det spinning och det kändes lite lättare än förra veckan. Det tar sig, med andra ord. Igår körde jag lite styrka.

Nu är det ju det där med vikten....den gick inte neråt den här veckan. Tyvärr!

Jag tänkte dokumentera några övningar, så jag ser om jag förbättrar mig eller inte.

8-10 reps
Axelpress med hantlar: 8 kg
Axelpress med stång: 20 kg
Triceps push down rep: 14 kg
Biceps curl stång: 16 kg
Latsdrag: 39 kg
Knäböj med stång: 50 kg
Utfall med stång: 30 kg
Sittande benpress: 154 kg

Nu är det dags att bege sig till BalanZe.
Hejdå!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards