Alla inlägg under augusti 2012

Av Helena - 31 augusti 2012 20:44

Hejsan,


Drunknar du i dina känslor?


Jag satt och läste i en tidning på semestern och hittade en asbra artikel. Den var som skriven direkt till mig.

HSP=Highly Sensitive Person

Och NEJ, det är ingen ny bokstavsdiagnos.

Nu ska jag läsa lite böcker minsann; "Älska dig själv" och "Drunkna inte i dina känslor".


Det var så mycket i artikeln som jag kände igen mig i. Nåt som jag har funderat på i nästan hela mitt liv. Och tydligen är det inte bara jag, utan var femte individ är extra känslosam. Det är något man ska vara stolt över, står det här i tidningen....


På den här sidan kan man testa om man hör till den gruppen människor:

HSP Test


Jag läste i alla fall artikeln i Damernas Värld nr 6 (jaaaa, jag har av misstag fått 4 nr av tidningen. Givetvis fick jag betala också....men jag har ingen aning om att jag ville prenumera på den tidning. Men jag tror att det blev så när jag var med i en tävling på nätet, då jag vann den där härliga cellulitecremén, som jag skrev om tidigare. Jag fick visst även Dagens Nyheter i en månad, men den behövde jag tydligen inte betala för. Farligt det där, när man inte läser allt finstilt. Nu väntar jag bara på nästa grej som jag börjat prenumererat på). 

  


Idag har det känt som om hela magen är sönder, jäklar vilken värk i musklerna. Dom finns tydligen långt där inne. Och benen ska vi inte tala om. Rackarns va ont jag har. Men det var det värt!


Nu ska jag gå och slappa i soffan!

God natt!






Av Helena - 30 augusti 2012 19:06

Hej!

Oj, vad träningsvärk jag har i mina ben. Men det är en bra känsla, då känner man att man har gjort nåt bra och att man faktiskt har några muskler.

I morse var jag och tränade lite, jag gick på löpbandet. Det blev även lite på cykeln. Inte så värst tufft pass, med andra ord.

Det finns en sak som jag måste jobba bort....eller rättare sagt ett "tänk" som jag måste jobba bort.
När någon säger; "du måste ha gått ner i vikt?" Då svarar jag alltid; Ja, lite..men det är jättemycket kvar.

Varför kan man inte glädjas av det man har lyckats med istället? Varför är det så svårt?

Jag vill känna mig nöjd med det jag klarar och inte alltid tänka att jag borde kunna gjort det bättre osv.

Jaja, det är nåt jag måste jobba med.

Och sen var det ju det här med armhävningarna...hur många borde jag klara? Jag vet inte....men jag får väl träna och träna och så får vi se hur många det blir. Slutdatum är sista september.

Nu ska jag äta lite....
Hejdå!

Och sen ska jag också ta lite fler bilder.


Av Helena - 29 augusti 2012 21:13

Hej hej,


Jag börjar väl om med inlägget....Jag hade skrivit en hel "bok" och var helt klar när jag precis skulle spara, så hände nåt....och vips så var allt borta. Det blir ett kortare inlägg nu.


Jo, idag var jag och tränade med PT-Camilla och det var roligt och jobbigt (som vanligt). Det var några nya övningar och det är kul. Men det är ibland lite svårt med nya övningar eftersom vissa är lite svåra. Och det är speciellt en övning som är svår och det är UTFALL. Hur kan det vara så svårt? Och hur kan man få så ont, särskilt i vaderna? Idag blev det stillastående utfall med skivstång (med några få kilon) på axlarna.


Och vet ni vad som händer när Camilla glatt säger; Nu kör vi lite mage! ?

Jo, hon stegar fram till en liten låda som står på golvet och där plockar hon fram ett sånt där Maghjul. Jag trodde verkligen att det var en utdöende pryl men tydligen inte.

Det blev i alla fall ben, axlar och mage idag. Och en liten avslutning på Cross-trainern.


I morgon bitti ska jag träna med Kristina. Och förresten så var det Kristina som tjatade och tjatade på mig att jag skulle börja träna på BalanZe. Det tackar jag henne för!! Tack, Kristina!


Nu går jag och packar träningsväskan och går och lägger mig.

God natt!


Av Helena - 27 augusti 2012 22:11

Hejsan!

Idag körde jag spinning, 1 timme. Det var jobbigt.....jag har flåsat så mycket så nu har jag ont i halsen. Inte bra!
Men jag tycker faktiskt att det är lite kul med spinning. Det är i alla fall bra för mig, för då måste jag verkligen köra den där timmen. Hade jag tränat själv hade jag gett upp efter 20-30 minuter. Men när man kör ett pass kan man ju gärna inte gå ut ur rummet efter halva tiden.

Härom dagen köpte jag kvarg och det var inte gott! Nä, då kör jag nog hellre på med kesellan. Keso har jag slutat med.....usch! Jag tycker om keso (med hallon) men det har blivit lite för mycket keso och jag kräks nästan bara jag tänker på det.

I morgon hinner jag inte med någon träning, men det får jag väl igen på onsdag. Då är det lite träning med PT- Camilla. Och det brukar ju inte bli nån avslappning direkt.

Nu ska jag gå och lägga mig...viktigt med bra sömn.
God natt!

Av Helena - 26 augusti 2012 12:39

Hej på er!

Snart är augusti slut och då är det slut med det kostschema som jag har ätit efter. Men nu är det ju inte så att jag kommer att börja svulla men jag kommer inte följa det slaviskt. Då ska ni veta att jag verkligen har gått in för att följa schemat och bara äta de 1500 kcal/dag som man skulle. Jag vägde mig efter en vecka och hade gått ner ca 3 kg men det var nog mycket vätska. Jag har inte vägt mig sen dess. Men jag kan ju säga att det blivit ganska dålig träning, mycket pga semester och annat. Det är inget att skylla på men det har i alla fall inte blivit så mycket träning. Känns lite halvdåligt!
Men jag tror inte det har hänt så mycket på vågen. Trots denna ansträngning. Och som jag har längtat efter en latté.

Nu i september ska jag köra hårdare med träningen och kämpa på med löpbandet. Man kanske ska leta fram den där pulsklockan man har ligger nånstans. Den ligger säkert kvar sin lilla kartong:-)
Men jag tycker att det är lite bökigt med såna där grejer....man ska knappa in massa, ställa in och sen ska man också förstå. Klurigt.

Hejdå!

Av Helena - 25 augusti 2012 21:44

Hej!
Filmkväll...
Har just sett filmen "The Hunger Games", och det var bra. Nu har jag skurit upp lite ananas och snart ska vi se nästa film. Vet inte om jag törs säga vilken det är, och dessutom var det jag som valde den:-) Breaking Dawn (twilight). Men den är säkert bra eller hur?

Idag har jag tränat på gymmet. Blev lite kondition och ben. Men det knastrar och knarrar i mitt vänstra knä, så man blir ju lite orolig. Men det gör ju inte ont så då är det väl ingen fara. Eller??

Nu nalkas det lite vampyrer och kärlek!
God kväll alla läsare!

Av Helena - 24 augusti 2012 19:26

Hej!

När vi handlade på Willys idag, så kände jag bara att jag ville ha nåt sött, GODIS!! Så när vi stod där i kön, så gick jag och spanade efter det nyttigaste godiset som fanns (fanns inget nyttigt) och tänkte; Aha, mina favoriter Nöt-Creme måste ju vara ganska nyttiga, de är väl bara nötter i? Men självklart vet jag ju att det inte bara är nötter. Tog i alla fall en påse med 6 st i för 10 kr.

Jag rev upp påsen när vi satte oss i bilen och jag åt 1 Nöt-Creme...tänk, jag har inte ätit godis eller nåt på snart en hel månad! I alla fall, när jag har ätit upp den, läser jag samtidigt på innehållsförteckningen och till min fasa ser jag hur många kcal de innehåller. Det kan inte vara möjligt! Per 100 gram är det 600 kcal!!
En Nöt-Creme = 18 gram
Och jag som lätt kan äta 6-10 st.
Kan det verkligen vara möjligt?? Det måste stå fel......

Jag tänker tillbaka på när jag fick en hel kartong med 80 st i, av Mats när jag fyllde år. Nu åt jag väl inte upp alla på än gång men jag sparade dom inte så värst länge:-)

Nu åt jag bara en och tänker aldrig mer äta Nöt-Creme!

Av Helena - 23 augusti 2012 21:59

Hej!
Jag har visst inte skrivit på ett tag. Det har varit lite körigt med annat.
Men nu skriver jag....

Idag har jag varit på gymmet 2 ggr, i morse och nu på kvällen. Så nu kör vi igång igen efter semestern. Det har ju inte blivit så bra träning under semestern, tyvärr.
Jag tänkte köra igång med lite gruppträningspass nu också. Det blir ju nytt schema i september och det är några roliga pass. Måste även ha lite nya mål under september...men har inte kommit på nåt än.
Nu ska jag äta lite och sen blir det sängen.

Fredag i morgon...skönt!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards