Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Dags att bli arg

Av Helena - 31 oktober 2012 23:00

Hej,

Nu är det nästan dags att bli arg! Är det någon som vill köpa min skitvåg?
Haha.....nä, det är nog inget fel på den och det är väl bäst att jag behåller den. Men jag tror den har stannat.....typ som en klocka, när batteriet är slut.
Den står liksom still.

Var en snabb sväng på gymmet och gav mig på dom där tunga hantlarna. Dom man bara sneglar på och som knappt går att bära bort till bänken.
Ojoj, det gick väl sådär.....

Körde lite annat också, innan jag åkte hem, för att sen ta en promenad på en timme. Egentligen är det ganska dumt att vara ute och gå så sent, för det är omöjligt att somna. Härom kvällen var klockan över 02.00 innan jag somnade. Det bästa skulle va att gå ut på morgonen innan jobbet men jag är ju så trött. Eller kanske inte trött men jag trivs under täcket. Man skulle ha nån att gå med, så man kom iväg.

Nu ska jag i alla fall gå och sova.
God natt!

 
 
Åsa

Åsa

1 november 2012 09:46

Kan det inte vara så att du bygger muskler och därför står still eller till och med kan gå upp i vikt. Du tränar ganska hårt och ofta. Själv har jag valt motionsform som förbränner mer än bygger muskler. Men det där är väldigt individuellt, vad som passar en och hur man gillar att träna. Det viktigaste är ATT man aktiverar sig =)

Men jag förstår din frustration. Själv tar jag hekto efter hekto, det är segt...

// Åsa

http://kilojakt.blogspot.se

Helena

2 november 2012 12:56

Hej Åsa!
Tanken är väl att jag ska kombinera cardio träning och styrka....men det blir mest styrketräning....kondition är sååå tråkigt (men nyttigt).
Det kan hända att det byggs lite muskler men inte så värst mycket. Jag vet ju också att man kommer till perioder när man kanske står still i några veckor MEN det är så frustrerande! Nåja, jag kämpar på. Måste lägga om kosten lite.....det kan va där problemet ligger:-)

Men du går ju stadigt neråt och det är ju kanon! Även om det bara är hekton så är det bra. Kör på nu, så jag snart får bjuda dig på fika. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards