Alla inlägg under mars 2013

Av Helena - 10 mars 2013 12:58

Hej,


Så var det söndag igen...

Har varit ute på en skön pw, 1 timme och 20 minuter tar den nya rundan. Det får bli den här rundan tills man kan gå i spåret igen.


Benen känns ganska tunga idag och det lär väl kännas ännu värre i morgon. Men samtidigt är det ju lite skönt med träningsvärk, man vet ju att det går över. Värre är det med mitt ena knä, som jag har ont i till och från. Det är väl bara att köra på, det håller nog:)


Funderar på att ta en vecka med 10 timmas pw:s igen. Det var ju lite tufft att få ihop dom sist men det går ju. Och det hände ju dessutom lite med vikten då. Det innebär att det får bli några pw på morgonen, innan jobbet. Det är bara att pallra sig upp.

 


Jag skrev ju vid nåt förvirrat tillfälle här att jag skulle ta kort på min mat...eller skriva exakt vad jag äter. Hm...det blir inga bilder kan jag säga. Jag ser så många snygga bilder på mat, så jag kan inte lägga upp mina:(

Bland annat finns det en sida på Facebook som heter Fitnessmat och har otroligt fina bilder. Och Fitnessmat verkar vara otroligt duktig på att göra matlådor, helt sjukt många, måste jag säga. Förmodligen har Fitnessmat 2 frysar också, eftersom det går åt lite plats i frysen eller kylen. Kan i alla fall rekomendera sidan för er som ännu inte hittat dit. Finns en hel del bra läsning där.


Det blir kanske en sväng till gymmet idag, innan de stänger kl.18,00 Men inte helt säkert, då vi kanske ska iväg på lite annat. 


Nu blir det lite vikning av tvätt....så himla trååååkigt!!!


Hejdå!


Av Helena - 9 mars 2013 19:45

Hej,

Jorå, det blev en sväng till gymmet. Och det blev benträning....och fy tusan vad det var tungt idag. Eftersom det är ganska länge sen jag tränade benen, så märktes det tydligt hur slut jag blev. En aning (läs mycket) svagare.

Jag körde min favorit maskin, sittande benpress. Undrar varför jag skriver sittande...finns det nån stående benpress??? Men det finns ju ett par olika sorters benpress maskiner. Är ju inget bra på det där, men om jag skriver sittandes benpress fattar ni kanske vilken typ av maskin det är.
Hur som haver, så kom jag inte upp i den vikt jag hade sist.
Och då (december) körde jag på 161 kg, 10 reps.
Idag blev det så här;
10 reps/vikt
79 kg
107 kg
120 kg
134 kg
147 kg
+147 kg igen

Sen var mina ben döda:(
Därefter gled jag in och gjorde några squats. Men det var likadant där, orkade inte så tungt, och vågade inte heller pga knät. Det blev bara;
30 kg 10 reps 7 set

Sen blev det några bröstpress;
12 kg 10 reps 3 set

Jag hade tänkt springa lite på löpbandet efter det men det gick väl inte så bra. Benen var som spagetti.
Gav upp efter ca 7-8 minuter.

Oj, vad det kommer att kännas i benen i morgon.

Snart börjar mello och jag tror Ralf vinner. Men jag hoppas Louise vinner, den låten är ju bara så bra.

God kväll!

Av Helena - 9 mars 2013 11:49

Hej,

Har varit ute på en pw i 1,20 minuter. Det var riktigt skönt ute!! Nu har jag precis ätit min frukost, som idag bestod av smothie och 2 ägg. Smothin var gjord på kvarg, mixade bär (frysta), en klick honung och en skvätt grädde.
Och eftersom det är lördag så lyxade jag till den med honung och grädde. Jättegott!!
Hade tänkt mig en annan frukost men ändrade mig.

Ska nog ta mig till gymmet senare. Tänkte köra ben och kanske lite squats.....skriver väl sen vad det blev.

Nu blir det en kaffe på stan:)

Bye-bye

Av Helena - 6 mars 2013 21:53

Hej,

Får börja med att säga; Grattis till körkortet, Elin!! Det gjorde du bra...:)
Inte för att hon brukar läsa min blogg, men man vet aldrig, hon kanske smygläser. Jag kommer ihåg att det kändes stort att få körkort.

Har nyss kommit hem från gymmet. Blev det gamla vanliga...

Man läser ju en hel del bloggar, man läser mycket på FB (alla olika fitness grupper) och alla är så himla glada och pigga. Alla skriver att man ska ta tag i sitt liv NU, börja träna NU, börja äta rätt NU osv. Men är det bara jag som ibland känner; nä, jag orkar inte NU.....jag är trött....jag är sur...osv.
Jag skulle också vilja känna att man är pigg, utvilad, glad, rusar till träningen och bara jublar av lycka.
Men det är mycket på jobbet, jag är trött, orkar inte planera matlådor, jag sover dåligt på nätterna osv. Och då blir jag så avis på alla som skriver hur underbart allt är. Jag är skittrött!!
Är det årstiden eller??
Säg att det är fler som känner sig trötta?

Nåja, jag har köpt Berocca Boost, så nu jäklar ska jag bli pigg.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min bok. En bok som är mycket bra, kan jag säga:)

Av Helena - 3 mars 2013 20:26

Hej hej,


I förmiddags tog  jag en timmes pw och det var superskönt ute. Hoppas våren är på gång, så all snö och is försvinner. 


Tog en sväng till gymmet också och gissa vad??? Årets rekorrrrrrrrrrrrrrd!!!! 

Sprang på löpbandet (eller joggade) hela 3,5 km på 25 minuter och det är väl årets PB   

Efter det blev det 30 minuter till, sprang lite snabbare (ca 9 km/h) 1 minut och sen gick jag 3 minuter osv.

Tanken är väl att jag ska springa 1 mil.............hur i hela friden ska det gå till?? Jag har ju iofs lite tid på mig, loppet är ju inte förrän i juni/juli. Och sen måste jag väl öka på farten lite. Och köpa nya löparskor!!! Fick nämligen kramp under ena foten idag, kändes inte bra alls. Har ju inte direkt några löparskor på mig. 


Här kommer en fin låt som har en mycket bra text. 


Av Helena - 2 mars 2013 16:33

Hej,

Jag tar väl en timmes pw igen då, i brist på annat.

Jag hittade några böcker och en av dom köpte jag bara pga författarenamnet:)) Men den kostade bara 20 kr....



Av Helena - 2 mars 2013 11:14

Hej,

Jag har precis varit ute och halkat runt i 75 minuter. Halkade till 3ggr men lyckades hålla mig på benen. Man kanske är lite smidig i alla fall....
*skrattar*

Jag ska (på måndag) bättra på kosten och planera min träning lite bättre.
Har ni hört/läst det förr?? Mm..kan hända att ni har det. Men nu jäklar kan jag inte mesa runt längre. Jag har ju för tusan flera mål att nå och hur ska jag kunna göra det om jag inte skärper mig??
Och för att påminna mig själv om vilka mål det är så kommer dom här;

1. Gå ner till 80 kg
2. Gå ner till 70 kg och gå danskurs hos David Watson och hans fru
3. Springa Semesterloppet på 1 mil
4. Klara 30 armhävningar på tå
5. Nå mitt slutmål på 65 kg

Och däremellan ska jag sätta upp lite andra mål...oj, jag glömde en sak; jag ska bli starkare än PT:n i bröstpress och bicepscurl:)) Fast då får jag nog träna hårt....

När det gäller maten så tänkte jag försöka skriva upp allt jag äter varje dag, för att verkligen få koll på allt man stoppar i sig. Eller fota alla måltider....haha...man ser ju bilder på fina matupplägg och det kommer ni nog inte få se här. Det blir nog mer en bild på en matlåda med kyckling och sallad. Har fyllt hela frysen med kyckling. Jag kommer troligen att få sjöbjugg:)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det en tripp ner på stan. Kaffe!! Och sen blir det nog en sväng in på bokhandeln för att kolla om det finns några reaböcker kvar.

Hörs sen!

Av Helena - 1 mars 2013 21:19

Hej!

Jaha, om man skulle köra lite Vasaloppsspinning i morgon då:)
Njaae, jag ska ju inte det....4 timmars spinning pallar jag inte. Jag är ju halvdöd efter 1 timme. Men kanske nästa år, vem vet!!??

Idag blev det en snabb sväng till gymmet. Hann inte med så mycket men lite triceps och axlar och till sist 15-20 min på löpbandet.

Just nu sitter jag och tittar på Gladiatorerna och fy tusan för att möta Bullet! Vilket moster:)

Nu ska jag snart somna i soffan, så god natt.....

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards