Alla inlägg under juli 2012

Av Helena - 12 juli 2012 13:06

Hej,
Sitter nu på Lauras och har precis ätit lunch. Innan dess tränade jag med T och det blev lite lätt träning. Men i morgon ska jag försöka köra hårdare och fler övningar. Nästa vecka blir det inte så många trängspass så då får jag träna hårdare och bättre.

Det blev ingen pw i spåret igår kväll.....kom ju på att det var SYTYCD. Så det blev soffan och tv istället. Inte så värst bra av mig.

Snart har första semesterveckan gått och jag vill ha lite mer sol!! Och sen har jag kommit på att det är ganska skönt att vara ledig. Man skulle bli lyxhustru och bara glida runt och gå lite kurser och göra sånt som är kul.

Nu ska jag åka hem och rensa lite svamp som jag fick av svärmor igår.
Hejdå!

Ont

Av Helena - 11 juli 2012 13:14

Idag har jag ont i mina ben....träningsvärken gör sig påmind. Det var ju inte länge sen jag skrev här på bloggen att jag knappt haft träningsvärk. Det får jag äta upp nu.
Men det är ju lite skönt också och så känner man ju att det finns någon liten muskel där inne.

Idag tränade jag utan T, hon kör i morgon istället. Men jag tränade lite själv. Bra gjort av mig, för jag hade lätt kunnat ligga kvar i sängen. Sov dåligt i natt....vet inte när jag somnade.
Det blev löpbandet, armar och mage. Benen får vila lite.
Ikväll blir det spåret.
Hejdå!

Av Helena - 10 juli 2012 20:29

Hej hej,


Japp, så var Zumban avklarad! Det gick väl sådär halvbra eller om man kanske säger halvdåligt. Det gick fort.....om man säger så. Mycket höfter, rumpa, armar och fötter. Men det var ganska kul.


Jag måste ju erkänna att jag har träningsvärk i både ben och rumpa idag. Måste vara träningen igår. Och jag har lite ont i vänstra underarmen. Bara jag inte får ont där igen...vill INTE det. Hoppas det bara är lite träningsvärk.


Är ju inne på min sista 10-veckors period nu och det känns som om tiden gått ganska fort faktiskt. Men det känns lite surt att jag bara har gått ner ca 5 kg på alla dessa 10 veckor. Men jag är ju givetvis glad över att jag i alla fall har gått ner nåt. Bättre lite än inget alls.

Ska köra en 10-veckors period till och jag tror (skriver tror) att jag ska testa nån form av diet under 5 veckor. Men jag blir ju så himla osäker, för jag vet att jag är usel när det gäller maten. Ska jag fixa det så måste jag ha uppskrivet exakt vad jag ska äta varje dag. Annars klarar jag inte det. Fast jag har inte helt bestämt mig än, måste klura lite till på det. Skriver jag här att jag ska dieta och sen failar, då skäms jag.

Och sen måste jag ju ha lite nya mål under de nya 10 veckorna men det är så svårt att komma på vad. Så har någon några förslag, så ge mig dom. Det är roligare om någon annan sätter upp mål som man ska nå, för man vill ju inte göra någon annan besviken (om man inte når målen).


I morgon blir det träning med Tessan (tror jag).

Sov gott och må väl!

  


Av Helena - 10 juli 2012 15:18

Hej,
Idag har jag varit hos frissan, köpt 2 nya bh:ar, ätit på stan med Elin och övningskört med henne. Ojoj, va lätt det går att göra sig av pengar. Hm....
Nu ska jag vila mig i form inför kvällens pass.
Elin kör mycket bra, måste bero på en bra lärare :-)

Av Helena - 9 juli 2012 20:52

Hej hej,

Det blev en sväng på gymmet nu ikväll...körde Aerobic och Step Up. Det gick väl si så där...Aerobic är kul men det där med Step Up, jag vet inte....den där jäkla brädan blir ju jobbig efter tag.

Sen fick jag ju med lite Yoga med Camilla, inte så mycket men jag blev ändå godkänd. Grejen är ju den att de inte kör några Yoga pass de närmaste veckorna så det hanns ju inte med. Det blev lite solhälsning (eller vad det nu heter) och lite annat. Man skulle nog behöva gå på lite mer Yoga, man är ju stel som ett kassaskåp.

Nu har jag baaara Zumba, Spinning och Core kvar. Och jag såg nu att Core bara är på lunchen på måndagar, så det missade jag idag. Hm....men jag tar det på måndag istället, så har jag i alla fall gjort det.


Jag, Tessan och Camilla har idag satt upp ett "mål" som vi ska klara 1:a oktober. Haha..jag har redan börjat träna hemma, jorå....så är det. Tänker inte vara den som inte fixar det. Och vad det är vi ska klara, berättar jag senare, för jag vet nämligen inte vad man kallar det. Men det är ju gott om tid att träna, jag tror det bara handlar om lite teknik. Haha..jag låter lite kaxig nu men innerst inne så är jag lite rädd. Fast jag vet att vi alla kommer att klara det och Camilla är ju stark som Stålmannen så hon plockar väl extra poäng genom att göra "det lilla extra"


Jag har alltid sagt till alla (och till mig själv) att jag inte gillar att tävla. Men jag gör nog det, för jag hatar att förlora eller inte klara av något som någon annan sagt åt mig att klara. Fast det får ju va inom rimliga gränser förstås.


I morgon blir det nog Zumba men det är lite jobbigt med alla speglarna. Alla ser ju så proffsiga ut och jag ser bara ut som en flodhäst. Men jag kan ju inte plocka ner speglarna så det är väl bara att köra och se glad ut.

Nu ska jag bjuda pappa på kaffe.

God kväll!

  

Av Helena - 9 juli 2012 12:25

Hej Hej,
Första dagen på semestern och den har börjat bra. Först med träning kl 08.45, med Tessan och Camilla. Sen massage, vilket var både välbehövligt och välförtjänt. Tänk vad en halvtimmes massage går fort. Hade kunnat legat där minst en halvtimme till. Tack, Camilla! Du är så duktig!
Kan verkligen rekommendera massage hos Camilla på BalanZe!

Nu äter jag lunch på stan och sen ska jag upp till jobbet en sväng. Sen ska jag själv massera och efter det tänkte jag nog träna igen. Ska se om det är nåt pass jag kan köra. Så jag får de sista överstökade.

Av Helena - 8 juli 2012 18:06

Hej Hej,
Hemkommen från Flen. Ingen höjdare att vara där, igår var det så mycket mygg att det inte gick att vara ute. Sjukt mycket mygg inne på natten....och idag regnade det. Nu är jag hemma och ligger och läser noveller. Ingen träning idag. Kör hårt i morgon istället.

Av Helena - 7 juli 2012 11:41

Hej Hej,
Äntligen har appen för bloggplatsen kommit. Så nu kan man blogga bättre på mobilen.

Har precis varit ute och gått spåret, det blev 5,2 km. Det kändes att jag inte varit ute och gått på en vecka, det tog längre tid en vanligt. Inte bra!
Nu ska det packas lite och sen dra till Flen.

Tack för att Du läser min Blogg! Det gör att jag sköter min träning och kost bättre, vill ju inte misslyckas inför alla.
Hejdå!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards