Alla inlägg under juli 2012

Av Helena - 6 juli 2012 20:29

Härligt med semester!!

Fast jag ska en sväng till jobbet på måndag och göra lite saker som jag inte hann idag. Men det är ju ändå semester och som jag har längtat.

Nästa vecka blir det nog rätt mycket träning. Det är ju min sista vecka på min 10-veckors period och det är några gruppträningspass jag ska hinna med. Hua!!


Det här har jag kvar;

Cardio (spinning)

Core

Aerobic

Step Up

Zumba

Yoga


Jaja, det går nog bra. Har ju hela veckan på mig. Idag har jag förresten tränat...jaa, minsann!

Blev inte så himla mycket förstås men lite är bättre än inget.

10 min uppvärmning cykel

Bröstpress 12,5 kg 10 reps 4 set

Axelpress 7 kg 10 reps 3 set

Axellyft 5 kg 10 reps 3 set

Det var väl allt....


Har tänkt på det här med stretching (stavas det så?) och jag läste ju för ett tag sen om en vältränad äldre man som aldrig stretcha i hela sitt liv. Han skrev också, att för många, många år sen stretchade man aldrig (det var väl inte uppfunnet då). Kan det vara så att man inte behöver stretcha? Jag måste erkänna att jag är asdålig på att stretcha, gör typ aldrig det.....har alltid varit dålig på det. Men sen jag började träna i januari, så har jag typ inte stretchat speciellt mycket och har haft förvånansvärt lite träningsvärk. Vilket är för mig helt otroligt, eftersom jag var så himla otränad. Det har väl hänt kanske 2-3 ggr som jag har haft träningsvärk i benen och rumpan men inte sådär farligt ont. Kanske man blir stelare, när man inte stretchar men då kanske man kan stretcha på morgonen eller nåt istället eller??

(nu kan det vara en och annan person som säger emot mig)


I morgon bitti åker jag och sonen till stugan i Flen. Nice!! Tänkte att man kanske skulle ta första doppet men jag har ju inget att bada i. Var inne på Lindex idag och tänkte köpa en bikini men .......bikini är inte det roligaste att prova. Tittade på några och gick sen snabbt därifrån. Provade en klänning istället men den satt ju inte snyggt den heller, så jag krängde av mig den och hängde tillbaka den. Man behöver inte ha så stort klädkonto när man är tjock. En fördel....

Jag blir på så jäkla dåligt humör när jag har varit i klädaffärer och provar kläder. Antingen är kläderna för små eller så är de stora som hus. Många säger (som är smala) att det finns massor med snygga kläder på de här avdelningarna med stora kläder, (Generous och allt vad det heter) men glöm det. Gå dit och titta....skjortor som är stora som hus, blommigt, rutigt, stort, långt och byxor som ser ut som tält. De storlekarna som man har (stl 46) är borta sen länge och det finns bara stl 54 och uppåt kvar. Hm....inte kul.


Men jag är ju lite glad idag, eftersom jag hade gått ner lite den här veckan också. Om jag fortsätter i den här takten, så är jag väl i mål i juni nästa år. Ojoj, det känns långt bort. 1 helt år kvar!! Tänkte fira det med att springa Semesterloppet i Mariefred (1 mil) nästa år. Oavsett om jag gått ner allt eller inte, så ska jag springa. Jag har aldrig i hela mitt liv sprungit en hel mil. Och jag antar väl att det ska gå fort också....Måste väl börja löpträna snart då. Finns det någon som vill jaga mig  i spåret??


Nu ska jag lägga mig tillrätta i soffan  


Av Helena - 5 juli 2012 18:13

Hej hej,

Jaha, då var det första uppehållet...har inte tränat sen i söndags. Dåligt!!

Jag har jobbat istället, körigt veckan innan man går på semester och när ens kollega har semester. Hej å hå!

Ska bli skönt med semester!


Ett klick och så fick man hem en liten tub...varför klickade jag??


BODY Shape System

Firming and anti-cellulite body cream

3-D effect


3-D effect ?? Vem skulle vilja se mina lår i 3D effect? Eller vad menas?

Hm...och jag som trodde jag skulle vinna en resa eller Ipad och så vinner man en jäkla cellulite cream!!!

Att man aldrig lär sig...


Jag ska nog sticka ner och träna lite ikväll i alla fall. Eller så blir det en runda i skogen.

Nu ska jag i alla fall äta. Hejdå!

  

Av Helena - 1 juli 2012 19:09

Hejhej,


Jaha, då var det söndag igen då! Jag gillar inte söndagseftermiddagar/kvällar, man får lite lätt ångest då. Är det för att man väntar in måndagen och jobbet?


Jag har tränat med Tessan idag. Haha...tur man inte tränar allt för ofta med henne, inte för att jag har något emot det, tvärtom...men det blir ju lite mycket snack ibland och inte allt för hård träning. Men det kan man behöva ibland, lite slapp och skön träning:-)

Kommer inte ens ihåg vad vi körde med det blev ju lite axlar och rygg.


I morgon blir det ingen träning, ska iväg till Åker och massera hela kvällen. Men på tisdag kör vi igen.

Inser att mina 10 veckor snart är över....mitt mål var ju från början att gå ner 1 kg/vecka men insåg själv + att PT Camilla sa att det var typ omöjligt, så nya målet var ju 5 kg totalt. Om allt går som jag tänkt, så kommer jag att nå målet. Jag skulle bli så glad om jag lyckas med det. I början kändes 10 veckor som väldigt lång tid men oj, va snabbt det har gått. Och jag måste ju säga att jag känner mig nöjd med träningen hittills. Jag tror inte jag lyckats träna så här länge tidigare, utan längre uppehåll. Jag har liksom gått över den magiska gränsen. Men samtidigt så vet jag att när sommaren kommer, med semester och allt, så brukar det bli upphåll. Sen är det jäkligt svårt att komma tillbaka. Men inte denna sommar....min första vecka (v.28) har jag inget inplanerat, så då ska jag bo på gymmet. Vet inte ifall personalen vill ha mig boende där hela vecka förstås?


Efter dom här 10 veckorna ska jag köra igen, 10 veckor med nya mål. Har ni förslag, kom gärna med dom, tack!


Nu ska jag göra nåt vettigt...som tex lägga mig i soffan och glo på TV. Snart final i fotbollen...

Hejdå!

  

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards