Alla inlägg under september 2012

Av Helena - 7 september 2012 21:53

Hej,

Jag har varit och tränat ikväll. Det kunde jag behöva efter några dagar med god mat och vin. Och lite fika...
Det blev inte så hård träning, kan ju inte chocka kroppen för mycket.
15 min på cross-trainern, 15 min på löpbandet (lätt joggning) och avslutade med lite bröst och mage.
Kom på lite sent att jag borde ha tränat på armhävningar.....det får bli i morgon. Nu är det ju några som tvivlar på att jag fixar 5 st riktiga, men då är det desto roligare att klara det. Så nu är det ju självklart att jag klarar av 5 st. Är det fler som tvivlar?

Av Helena - 6 september 2012 23:18

Hej,

Nu är jag lite trött....Ålandsluften gör en trött!

Ligger i sängen och tänker på vissa personer som fascinerar mig lite. Några personer som ligger mig varmt om hjärtat. Personer som betyder väldigt mycket, men som säkert inte vet om det. Personer som gör mig glad, helt enkelt. Känner ni er träffade, så är det just er jag tänker på!

Ska nog ta och träna i morgon när jag kommer hem. Jag kan nog behöva det, för oj, va god mat jag har ätit idag! Och druckit vin 2 kvällar i rad....

Nu är det dags att sova.
God natt!

Av Helena - 6 september 2012 08:03

God morgon!
Frukosten var så god! Det blir nu ett par dagar med, inte allt för nyttig mat, men det får jag ta igen senare. Med mer träning och bättre kost.
Nu är det dags för lite jobb....

Av Helena - 5 september 2012 16:55

Hej,

Ojoj.....efter den här konferensen med jobbet, får jag nog träna sjukt mycket. Jag blir nog tvungen att boka in PT pass snart igen och minst 2 st samma vecka. Inte bra....men oj, så mysigt ställe och gott fika:-)

Och jag kan meddela att jag inte har så värst mycket träningsvärk efter gårdagen. Lite i armarna, men där jag är som svagaste.

Ska försöka få in lite träning på lördag. Och ev på söndag innan jag åker till England.

Hejdå!

Av Helena - 5 september 2012 00:06

Hej,

Tränade med min PT idag.....det låter så himla lyxigt när man säger/skriver "min PT". Men det är ju inte bara min, utan alla får ju låna henne:-) Det är dessutom 20% rabatt på PT pass under september och oktober. Tror det var oktober också. Så passa på, det gäller även icke medlemmar.

Ja, idag så körde vi samma program som förra gången + att vi la till några. Haha....jag failade totalt i en av dom. Men det visste jag ju redan innan. Den magövningen får hon köra själv (hon är ju hulken).

Och eftersom vi körde en hel del ben, så undrar jag hur mycket träningsvärk jag kommer att få den här gången??

Jag kan säga att jag inte har börjat träna på armhävningarna än. Hade nästan glömt bort dom. Klarar jag 5 st tro??

Nu ska jag sova lite, så jag orkar upp i morgon.

Sov gott!

Av Helena - 3 september 2012 22:46

Hej!

Jag var inte ute i morse och gick. Klockan ringde 05:20 men ack så trött jag var. Men jag gör ett nytt försök i morgon. I morgon är det PT träning igen. Nu har jag haft så många PT träningar så snart kan jag köra PT med mig själv:-) haha....nää....
Jag känner på mig att det blir jobbigt i morgon (som alltid).

Nu är det bäst att jag sover om jag ska orka ut i morgon kl.05.20
Sov gott!

Av Helena - 2 september 2012 13:19

Hej!


Klarade av morgonpromenaden idag. Eller ja...man kanske inte kallar kl.11:00 för morgon?

Men det är ju närmare morgon än kväll eller hur!

Det blev 5 km och det gick lätt som en plätt!! Träningsvärken börjar släppa i lårmusklerna och jag kan gå ganska normalt nu. Känns skönt.


I morgon sticker jag iväg till gymmet igen och kör lite styrka. Eller om det finns nåt kul gruppträningspass, tror det är spinning i morgon kväll. Vi får väl se vad det blir.

På tisdag är det ju träning med PT:n igen och då får man väl fin träningsvärk igen.

Sen från onsdag och framåt blir det dåligt med träning på gymmet, åker iväg med jobbet. Men jag tar väl med mig skorna så kan man i alla fall ut och gå lite morgonen. Och nästa måndag drar jag iväg (eller söndag kväll) på utbildning och kommer inte hem förrän onsdag natt. Så det blir typ en hel vecka utan träning men jag får väl köra desto hårdare på helgen.


Bjuder på några bra spinning-låtar

Av Helena - 1 september 2012 16:12

Hej!

Jag tycker att jag har klarat augusti månad ganska bra. Det var kämpigt, särskilt att ha koll på att äta var tredje timme, rätt kalorimängd och få ihop alla måltider. Jag kan säga att jag inte alltid lyckades med det. Ena dagen fick jag inte i mig allt och annan dag kanske jag åt för mycket. Jag har inte tränat så mycket och när jag har tränat, har jag inte tränat så bra och hårt. Men i helhet har det gått bra.

Kaloriintag/dag: 1500 kcal
Vikt 1/8: 89,7 kg
Vikt 31/8: 85,5 kg
Total viktminskning: 4,2 kg
Minskat midjemått: 9 cm

Total viktminskning fr o m 1/2: 14,6 kg

Men med allt slit, hade jag nog önskat bättre resultat viktmässigt. Fast jag följer de rekommendationer jag fått av min kostrådgivare (som självklart är Camilla) och går ner i snitt 0,5 kg/vecka. Och det har jag följt sen jag började 1:a februari. Men man vill ju att det ska gå fort!

Nu går vi in i september och jag kommer att lägga om min träning lite och få in mer konditionsträning och kanske ev morgonpromenader.....jag skriver ev, för jag törs inte lova nåt. Jag ligger ju gärna kvar under täcket:-)
Men jag ska verkligen försöka.

Hejdå!

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards