Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Knäböj är svårt

Av Helena - 26 september 2012 20:50

Hej hej!

Jag tycker det är svårt att göra knäböj !! "Vikten på hälarna"...säger PT:n hela tiden. Jaa, men va tusan, jag ramlar ju nästan bakåt då. Upp med bröstet, svanka, bak med ditt och bak med datt. Men jag får väl träna lite mer på det, så kanske det blir bättre. Och tungt är det med stången och alla vikterna:) Men det ska det väl vara, antar jag.

Men jag kan säga att det känns i låren idag, så någon form av träningsvärk är det nog allt.

Gjorde några utfall också (dock bara med stången men den var tung ändå) och de är ju lika svåra dom. Förstår inte, jag kommer aldrig få till det. Det är väl en bra övning så det är väl bara att fortsätta träna på det med. Det är väl därför jag är där...för att träna.

Jag fick även gå på löpbandet i hyfsat snabb fart (jag har aldrig gått så fort på löpbandet förut) och sen lite löpning på det.


Härom dagen när jag var där, skulle jag köra bröstpress med hantlar. Men "mina" hantlar var upptagna (12,5 kg) så jag tänkte; Äh, det är väl bara att testa 15 kg´s hantlarna! Gjorde det också och det gick ju hur bra som helst...Nja, kanske inte ska överdriva men det gick i alla fall att göra ett gäng reps och några set.

Kan jag inte bli smal ska jag i alla fall bli stark! Fast jag ska bli smalare också....på fredag är det vägning igen.


När folk frågar mig om jag inte känner att jag blivit smalare så svarar jag alltid; Njae...jooo, det har jag väl. Och idag på jobbet så konstaterade jag att mina fingrar i alla fall blivit smalare, för "gummipluppen" åker av fingret hela tiden. Får snart ta en mindre storlek. Alltid något!!!


I morgon bitti 06:30 kliver jag in på gymmet igen och ska träna lite, så det är nog dags att packa väskan och gå och lägga sig.


God natt!!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards