Alla inlägg under augusti 2012

Av Helena - 5 augusti 2012 16:29

Hej,
Dag 5.......känns otroligt bra. Faktiskt....ni hör att jag själv låter förvånad. Men jag kan ibland förvåna mig själv.

Har varit och tränat idag och jag är otroligt happy för jag gjorde nåt jag inte gjort på väldigt många år. Och det var att jag sprang på löpbandet i 10 minuter!! Och det bästa av allt var att jag hade kunnat springa mer....men jag kan ju inte chocka kroppen allt för mycket. Började med att gå 10 min och sen sprang jag sista 10.
Nu tycker väl många att det en piss i havet men för mig är det stort.
Nåja, efter det körde jag ben. Bara ben idag....och sen gick jag på löpbandet i 20 min med Tessan.

Och sen är jag förvånad över att jag kunde öka i sittande benpressen för ett tag sen. När man tror att man absolut inte klarar mer vikt, så står Camilla där och bara ökar. Och när hon står där och spänner blicken i en, så vågar man inget annat än att köra.
Jag gjorde inte så många reps men några. Och sen hade jag ju kört ett antal set innan, så jag var ju inte så pigg i benen direkt.

Men....igår kände jag lite halsont. Inte bra, bara jag inte blir sjuk nu. Det får inte hända. Suck!

Nu ska jag äta lite mat och senare blir det en femma i spåret.
Hejdå!

Av Helena - 4 augusti 2012 21:32

Hej igen,

Då har jag plockat blåbär och gått 5 km. Sitter i soffan helt själv och tittar på OS. Skönt med lite egentid (som det så fint heter) men lite tråkigt.

I morgon ska jag försöka ta mig till gymmet ganska tidigt. Måste försöka få in lite kondition men ack så tråkigt. Men det är väl för att jag tycker det är så jobbigt....jag är så jäkla LAT.
Nu ska jag se om det finns nåt annat än OS att kolla på.
God kväll!

Av Helena - 4 augusti 2012 16:36

Hej,
Dagen har börjat bra. Ingen huvudvärk idag. Jag har varit på gymmet och svettats lite.
Maten....ja, det har gått bra, förutom att jag har missat något mellanmål.

Nu ska jag ut i skogen och plocka blåbär....om nån vill med, ring!
Tänker fylla hela frysen med blåbär.
Nyttigt och gott!
Sen tänker jag gå spåret och även köra några styrkepass hemma.
Hejsvejs!

Av Helena - 3 augusti 2012 20:42

Hej!
Dag 2 (igår) gick hyfsat bra. Tycker att det är lite kämpigt att äta så himla ofta.
Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och mellanmål.
Det är väl en vanesak, kan jag tro.
Har inte sovit så bra och har haft huvudvärk sen dag 1. Den försvann när jag tränade, men kom tillbaka när jag kom hem. Känner mig hängig och inte alls pigg.

Dag 3 (idag) har inte varit bra alls.....migrän!! Åt frukosten men det var knappt jag fick i mig den. Var illamående hela förmiddagen....inget mellanmål. Jag gick hem från jobbet vid lunch och gick raka vägen till sängen. Har sovit från 12.30 till 19.00 och nu sitter jag i soffan och glor. Huvudet känns bättre, jag har ätit och har träningen kvar....hua.

Filip säger att jag ser ut som ett spöke. Så ni kan ju förstå att jag inte är på topp direkt. Men det vänder nog snart.
Jag har ju 2 veckors semester nu. Känns otroligt skönt!
God natt!

Av Helena - 1 augusti 2012 22:09

Hej,
Japp, då var dag 1 avklarad! Det har gått galant, måste jag säga. Har varit hos svärföräldrarna och de bjöd på fika och jag tog BARA kaffe. Men jag kan säga att jag inte är van att äta var 3:e timma.

Jag har varit och tränat på BalanZe ikväll. Det kändes lite tungt i benen och ryggen. men faktiskt inte så farligt som jag trott (med tanke på gårdagens träning). Dagens övningar var följande;

10 min på crossen
Bröstpress
3 st triceps övningar
Biceps, rak stång
Mage, boll
20 min cykel
Dusch

Sen åkte jag hem och åt lite kyckling och råris med sallad. Och så lite vatten. Nu ska jag slå på tv:n och kolla på favoritprogrammet.
God natt!


Av Helena - 1 augusti 2012 19:45

v.1  93,6 kg fredag 11/5

v.2  93,3 kg fredag 18/5

v.3  92,2 kg måndag 28/5

v.4  92,0 kg fredag 1/6

v.5  91,5 kg lördag 9/6

v.6  89,9 kg lördag 16/6

v.7  90,1 kg fredag 22/6   

v.8  88,9 kg fredag 29/6

v.9  88,0 kg fredag 6/7

v.10 88,2 kg fredag 13/7

Total viktnedgång: -5,39 kg

Av Helena - 1 augusti 2012 00:12

Hej!
Idag har jag tränat med PT Camilla och det var fantastiskt roligt! Det blev ett antal (ganska många) set i benpressen (hon är envis den där PT:n) och sen lite annat roligt. Några övningar som jag inte var så himla bra på och en annan som jag var bäst på. Och det var att rulla runt på golvet....eller, jag var väl kanske inte bäst på det men jag hade bra rull i alla fall :-)

Och i morgon är det ju den 1:a augusti och då skulle jag ju igång med kostschema. Åkte och inhandlade en hel del och det känns som om det kommer att bli en kämpig månad. Ännu kämpigare blev det när jag insåg kl 21 att jag var tvungen att göra matlåda till i morgon. Hade visst glömt bort det.

Nu måste jag sova så jag orkar upp i morgon 6.30 för att äta frukost!! Urk..
Jag brukar äta min frukost vid 9-tiden annars.
God natt!


Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards