Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Chokladmuffins

Av Helena - 24 november 2012 21:51

Hej,

Den här dagen har också gått bra!

Man kan tro att jag inte gjort annat än passa småbarn, för det här är jag bra på. Fast jag vet inte om barnens föräldrar tycker detsamma, då de ser alla bilderna jag skickar:-) haha!! Nä, så illa är det inte.

Idag har vi bakat muffins. Vi skulle ju få fint besök idag av min kära familj. Mats och mina barn kom och käkade mat, lekte med barnen och sen åkte de hem igen. Det är ju perfekt att stimma upp barnen precis innan de ska gå och lägga sig. Men det var kul att de kom och det uppskattades av de små.

Idag har jag tänkt lite på hur det är att vara ensam med 3 små barn.....idag har jag gått omkring med pyjamasbrallor och håret på trekvart hela dagen. Men när ska man duscha? Duschen är en våning upp....inte törs man lämna dom. Och ska man passa på när de sover middag, är det ju smart om alla 3 somnar samtidigt. Idag var vi inte så smarta, en somnade kl 12, en kl 12.30 och den sista kl 13. Och sen vaknade den första 13.20 Men skitsamma! Duscha kan jag ju göra nu när de somnat för natten. Om det finns varmvatten, vill säga:-) Jorå, jag har eldat....

Jag skulle behöva handla i morgon. Hur gör man då? Stoppar man alla 3 barnen i en kundvagn och sen tar en vagn till??

Idag har jag tränat också....jo, minsann!! Plankan i 60 sekunder, 3ggr. Skratta inte, jag klarar ju bara en minut. Men jag ska bli bättre! Om man kör varje dag och ökar med nån sekund varje gång, så kan man ju stå ganska länge sen. När man tränat några veckor.

Nu ska jag slappa (somna) framför
tv:n.


God natt!

 
 
Åsa

Åsa

24 november 2012 22:38

Vad duktig du är. Jag fattar inte heller hur man hinner med som ensamstående. All heder till dem, verkligen.

Jag som precis lärt känna dig vet inte vems baren är men ni verkar fina ihop. Det där fixar du galant!! :)

Du får ta ett par dagar off sen när barnvaktingen är över. Hihihi..

Kramkram
Åsa

http://kilojakt.blogspot.se

Helena

25 november 2012 12:07

Hej Åsa!

Det är min sambos kusins barn. De har ett gäng barn, några från tidigare förhållande och de här 3 tillsammans.
Nu är man ju inte så van att passa småbarn....mina är ju 15 och 18 år, så det är ju ett tag sen. Idag känns det som om jag har festat i 2 dagar. Man sover ju inte så bra på natten, vaknar för minsta ljud. Men jag får sova nästa helg:-)

Blir det fika snart, eller hur ligger du till?? Ser fram emot det.
Kram

 
Åsa

Åsa

25 november 2012 15:10

I torsdags var det nära målvikten men det svänger rejält nu. Hoppas hoppas innan jul..

Jag ser också fram emot att ses!!

Kramkram

http://kilojakt.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards