Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Man blir förvirrad.....

Av Helena - 8 januari 2013 22:37

Hej,

Igår och idag har jag varit på gymmet. Behöver inte skriva så mycket om det, för det är ungefär som vanligt. Jag kör på med mina övningar, det trallar på liksom. Kanske dags för ett PT-pass snart. Om PT:n har tid, förstås.....verkar vara körigt.

Nu måste jag på sätta fart med viktnedgången, måste ner till 80-strecket, så jag ge bort det där 20 kilo godiset nån gång:-) Nä, men inte bara därför, utan för att jag vill och fixa mitt slutmål (eller komma så nära som möjligt i alla fall). Innan februari är slut, ska jag vara nere till 80 kg. Sen tar vi nästa delmål, som då borde bli 75 kg. Haha!! Det var länge sen jag vägde 75 kg. När jag skulle vara tärna på ett bröllop, gick jag ner 12 kg och var nog nere på 79 kg (om jag inte minns fel)...allt för att komma i klänningen:-) Men sen har jag nog inte varit nere undrar 80 kg på bra många år. Jag tänkte jag skulle försöka hitta bilder på mig, under årens lopp, för att se hur det har gått utför (fördärvet), men eftersom jag inte fastnar på bild, finns det inte så många. Men jag ska försöka....är det någon som har bilder på mig, så skicka dom till mig. Mailadressen är;
helenaahs71@gmail.com

Och en annan sak som jag kan berätta är....
tadaa...jag åt omelett med bacon i morse....hemma kl 07.30 Vad sägs om det?? Jag som inte brukar kunna äta "så tidigt" och dessutom inte bacon. Och så lite tomat och avokado till. Fasen va bra gjort av mig:-) Blir nog det i morgon också.
För er som nu tror att jag aldrig äter frukost, så kan jag tala om att jag brukar äta youghurt, hallon och flingor, vid 9-fikat på jobbet.
Nu är det bara morgonpromenaderna som saknas.

För er som vet och är insatta; Ska jag köpa en Ipad eller en Samsung platta??
Och varför?

God natt!

 
 
Åsa

Åsa

9 januari 2013 20:31

Tips ang det tekniska kan jag tyvärr inte hjälpa dig med :)

Hur långt har du kvar till 80 kg?

Det sägs att frukost är det viktigaste målet. Jag har aldrig varit mkt för det, inte tidiga mornar innan arbete. En helgfrukost däremot går inte av för hackor:)

Snart ses vi,
Kramkram

http://kilojakt.blogspot.se

Helena

9 januari 2013 23:13

Hej Åsa!

Det är dryga 3 kilo kvar....sega 3 kilon. Fyy!!

Jo, frukost är ju bra och viktigt. Men är man inte van så är det jobbigt att äta. På helgerna brukar det ju bli frukost lite senare, åtminstone här hos oss, då vi har stora barn (som sover länge).

Jaa, jag hoppas att vi ses snart:)

Kläm de där sista hektona nu och du är i MÅL!! Vilken känsla....Du ska va otroligt nöjd över dig själv, du har gått ner alla dina kilon fort och på bra sätt. Och sen börjar kanske det svåra, att hålla sin vikt. Men det tror jag du fixar galant:)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards