Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Plankan

Av Helena - 1 december 2012 17:32

Hej,

Plankan är ju en bra övning, sägs det. Jo, men det är ju en övning där många muskler blir aktiverade. Och nu har ju jag tänkt att jag ska köra plankan (undrar om det finns nåt annat namn för övningen?) och öka tiden för varje gång. Till slut borde jag va kung på plankan:-)

Sist stod jag i 1 minut, vilket kanske inte är så bra. Men idag stod jag 1,12 minuter, en ökning på 12 sekunder.
Och jag skakade inte så mycket som sist.....det är säkert positivt.

Det är många som säger att man inte bara kan träna för att gå ner i vikt, utan kosten är viktigast. Att äta rätt är ju ett bra sätt att gå ner i vikt och det vet ju alla. Men jag kan bara säga hur jag har gått ner i vikt....och det är nästan bara tack vare att jag tränat. Jag har i princip ätit som jag alltid gjort, förutom några enstaka perioder när jag följt nån form av kostschema (augusti). Och vad äter jag då? Ja, inte så bra som jag borde. Jag fikar på stan varje fredag och lördag och då med nåt fikabröd till kaffet. Jag äter pizza, hamburgare mm ibland. Jag äter godis, glass.....och annat skit. Det jag har ändrat på, är att jag inte äter mina 2 mackor till frukost (vid 9-fikat på jobbet) utan det blir oftas yoghurt (helst rysk....sååå god). Ibland med muslie eller frysta hallon.
Lunchen består ibland av en proteindrink och ägg. Men det körde jag med innan också, till och från.

Med det vill jag säga att det visst går att gå ner i vikt av att enbart träna. Jag har gått ner 17 kg men jag vet också att jag hade gått ner mer och fortare om jag hade skött kosten bättre. Det är jag fullt medveten om, men jag ska göra ett försök att ta tag i kostbiten, men det är lite svårt.....Ska jag klara mitt slutmål måste jag ligga i lite. Ska bara försöka leta upp motivationen, som tycks försvunnit. Nån som sett den??

Och promenaderna.....det gick ju bra när jag satte upp målet att gå 10 timmar den veckan. Men så fort jag inte har nåt mål, så går det inget bra. Varför måste jag hela tiden sätta upp massa mål för att utföra min träning? Nån som har någon idé om varför?

Innan december är slut ska jag vara nere på 80 kg. Men jag har tänkt på det här godiset....egentligen är det ju dumt att ge bort en massa godis, när det bla är godis som gett mig min övervikt. Det borde kanske vara 20 kg nyttigt istället. Jaja, vi får se...jag är ju inte där än.

Just nu skulle jag vilja åka på ett riktigt jobbigt träningsläger, där man bara tränar och tränar hela dagarna. Att få köra skiten i 1-2 veckor. Det finns säkert, men kostar väl en hel del. Nån kanske vill sponsra mig?? :-)

God kväll!

 
 
Therese

Therese

1 december 2012 17:41

Kosten tar vi tag i Helena. Jag tänkte ta tag i den till hundra procent efter nyår. Då jobbar jag bara förmiddag och har lättare med regelbundna tider och allt sånt. Är du med mig?
Och plankan är suverän! :) du kämpar så mkt att jag blir avundsjuk :)

http://mittnudirekt.blogspot.com

Helena

1 december 2012 17:46

Jaa, klart jag är med! Vi gör det tillsammans, så kanske det går lättare. Haha...nä, jag kämpar inte så mycket..men du är ju på G nu!! När ska du köra med din PT igen? Kram kram

 
Åsa

Åsa

2 december 2012 19:23

Det handlar ju om att man skall förbränna mer än vad man för i sig. Du tränar väldigt mycket, så det är klart att du förbränner mer än annars.

Det gäller att hitta vad som funkar bäst för en själv. Jag började med kosten, för att se över mina intag. Sen kom motionen. Jag funkar så att när jag har motionerat vill inte jag "förstöra" det med skräpmat eller godis. Medans andra unnar sig just för att man tränat.

Jag tror att du kommer kunna få till det med kosten också. Kör strikt på vardagarna och rocka loss lite under helgen. Lycka till!

kramkram
åsa

http://kilojakt.blogspot.se

Helena

2 december 2012 22:29

Ja, precis! Jag önskar att jag kunde säga att jag äter helt perfekt men det gör jag inte. Men jag äter iofs bättre än jag gjorde förut. Och jag började med träningen och tänkte ta tag i kosten sen.

Du är förbaskat duktig, både gällande kost och motion. Fortsätt så och du är snart i mål. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards