Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Sidan är inte helt100......

Av Helena - 31 maj 2012 21:21

God kväll!


Varje gång (är ju inte allt för ofta) jag går in och ska skriva ett inlägg, så ändrar jag utseendet på sidan. Jag tycker inte att den är helt100. Justerar nån färg, hit och dit....ändrar typsnitt...ändrar tillbaka....Vill ju ha en fin sida men har ännu inte fått till det ordentligt. Men å andra sidan är det ju inte så många som vet om min blogg, alltså inte så många som läser den. Tanken med det hela var ju att skriva om min träning, vikt och för att lyckas bättre. Som en träningsdagbok liksom. Och sen tänkte jag; om jag skriver en blogg och andra läser den, så måste jag skärpa mig. Haha...ja, men hur bra är det då när ingen läser bloggen? Jag ska bli lite varm i kläderna först, sen kanske jag delar med mig av sidan (kan ju inte ens lägga upp bilder än). Urkasst!


Nåväl, hur gick träningen igår då? Jooo, den gick väl bra. Stack iväg på kvällen och körde lite. Blev inte det tuffaste passet direkt men bättre än inget pass alls.


Förr om åren när jag har styrketränat så har man (läs jag) alltid kört halvtungt/lätt, 15 repetioner x 3. Alltid...

Man har liksom inte (läs jag igen) kört speciellt tungt. En av anledningarna är att det är lite skämmigt att köra tungt, som tjej. Man kanske gör fula grimaser, stonkar och blir svettig. Man tror liksom att de andra tänker; "Tror hon att hon ska bygga muskler eller vad?" Det är lite "fult" att bygga muskler som tjej.

Nu är detta bara nåt som jag tror och jag tror att det är fler tjejer som tycker likadant som jag.

Man hör ibland att tjejer säger; "Jag vill köra lätta och många repetioner, för jag vill inte har stora, biffiga muskler, utan långsmala". Men nu är det ju inte så att man bygger på sig 5-10 kg muskler i ett nafs.


Nu kom jag av mig lite...det jag skulle skriva om var, att nu kör jag lite tyngre (läs jäkligt tungt) och  få repetioner, typ 8 st. Om jag ens orkar det...Och det är ju perfekt! Träningen går så mycket fortare och det känns lite mer effektivt. Nu är ju inte min tanke att bygga så mycket muskler, utan gå ner i vikt. Men det är ju samtidigt kul att man känner att det händer något med musklerna när man tränar. Och man förbränner fett genom att styrketräna. 


Kosten då? Jo, det går väl sådär. Det värsta är att jag planerar så himla dåligt. Men det går bättre ibland och lite sämre ibland. Lite varierat alltså.

 (Filip=sonen, har precis gjort chokladbollar....guuud, va gott!! Om jag tar en, så får jag väl träna lite extra i morgon med Camilla)

Ja, och som ni förstod så är det träning med Camilla i morgon. Min PT  som är tuff som fasiken. Har inte så många gånger kvar med henne, det är tråkigt. Bäst jag går och lägger mig, så jag orkar med henne i morgon. Tror det står kondition på schemat. Och kondition är absolut inte min starkaste sida. Absolut sämst!!

God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 21 december 2014 17:44


Hejsan, Det här kan bli årets sista blogginlägg! Och förresten, en av de första också:) Så....vad har hänt sen sist? Jag har bytt jobb, bytt träningsställe, har kommit igång med träningen igen, fått lite nya ideer och lite annat. Och nu...

Av Helena - 4 juni 2014 19:51


Hej, Fasligt vad dålig jag är på att uppdatera här. Men det är väl för träning mm går uselt. Men jag kämpar på mot hjärnspökena. Såg finalen på Biggest Loser igår och jag blir så impad av dessa människor som har kämpat som tusan. Fatta vilken...

Av Helena - 28 april 2014 22:52

Hej, Jaha, då var man igång igen. Nya tag, nya krafter och mer motivation! Dag 1 av 90 Det har gått sådär....Det sket sig med promenaden i morse. Jag var för en gång skull laddad när jag vaknade i morse. Tills jag såg att jag ställt klock...

Av Helena - 18 april 2014 20:02

Hej, Nu var det länge sen jag skrev här. Men jag tror och hoppas att det blir en ändring på det snart. Eller jag vet att det blir det! Då jäklar!! ...

Av Helena - 2 februari 2014 18:34


Hej, Jaha, så har man avverkat 2:a passet på gymmet. Jag körde samma schema som jag fått men fuskade med de sista 20 konditionsminutrarna, som jag ska köra efter styrkan. Tanken var att jag skulle gå och jogga på löpbandet (omväxlande) men va faan...

Presentation


Jag köpte en våg i januari 2012 och när jag ställde mig på den, tänkte jag; Antingen har jag övervikt eller så har jag underlängd. Men hur det än är, så är 100 kg för mycket till mina 158 cm.

Nu börjar min utmaning!

Kontakta mig

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards